Heidevolk - Wodan Heerst (2007)

Label: Trollzorn

1. Wodan Heerst (7:57)
  2. Het Bier Zal Weer Vloeien [Violin Version] (2:48)
  3. Vulgaris Magistralis (3:45)
godlydevil7
Ontzettend goede EP, kort maar krachtig zou ik zo zeggen. Maar drie tracks, en ze zijn stuk voor stuk ontzettend goed, al vind ik de orginele "het bier zal weer vloeien" beter. Wodan heerst is het hoogtepunt van deze EP, helemaal Heidevolk, maar deze keer met een beetje hogere vocalen, hoewel ze hun eigen geluid op hun vorige album nog lang niet kwijt zijn. De beste track op dit album, en ik geef er een 5 voor.

Zoals ik al zei vind ik de tweede track niet zo geweldig, maar nog steeds erg goed, de originele zou van mij 5 sterren krijgen, deze 4,5.

Vulgaris Magistralis is een cover van het Nederlandse Normaal. En het is een erg fijne track, hoewel het niet altijd als echt "Heidevolk" klinkt. Hoe dan ook, ook dit vind ik nog een vrij goede track, en zou van mij 5 sterren krijgen.

Bij elkaar is dat dus gemiddeld 5 sterren, en dat krijgt het dan ook van me.

avatar van Paalhaas
Heidevolk - Wodan Heerst

lol

avatar van AGE-411
"Het bier zal weer vloeien [Vioolversie] " ?

Is dit serieus te nemen of is dit zoiets als Kutschurft ?

Stijn_Slayer
Ik vind het serieus te nemen, zo komen ze ook over. Oke, wat rare pakjes enzo maar de muziek is erg goed.

Gezien de korte lengte, ook al is het een EP, kan ik geen 5* geven. Maar dit is echt geniaal, live kunnen ze het niveau ook prima aan.

Wallofthrash
deze versie van het bier zo weer vloeien is eigenlijk gewoon de live-versie. de cover van normaal is zelfs beter dan die van normaal zelf en wodan heerst.. heerst!:p

avatar van Dexter
Wodan Heerst

Wat een ontzettend geweldig is en blijft dat toch! Toffe EP verder, al vind van Het Bier Zal Weer Vloeien het origineel ietsjes beter. De Normaal-cover is ook erg geslaagd. Helaas iets aan de korte kant, dit plaatje vandaar niet hoger dan 4*

avatar van Nick4
Supertoffe EP Alledrie echt geweldige nummers. De vioolversie van Het Bier Zal Weer Vloeien vind ik nog beter dan het origineel! De EP is alleen wat aan de korte kant, maar da's het enige.

avatar van boterzonderham
0,5
Hoe kan iemand dit serieus nemen? :'D

Stijn_Slayer
Misschien omdat de muziek niet afgeraffeld is?

avatar van Nick4
@ boterzonderham: Heidevolk is eigenlijk totaal niet mijn muzieksmaak, maar ik kan niet anders dan hier met een grote grijns op m'n gezicht naar luisteren. Daarnaast zit het echter ook gewoon erg goed in elkaar en het klinkt verdomd lekker. Die combinatie verdient in mijn ogen wel een hoge waardering.

Ik heb blauw gelegen bij Vulgaris Magistralis. Natuurlijk had ik moeten weten dat Bennie Jolink de componist is. Uiteraard ben ik bevooroordeeld omdat ik in Lochem ben geboren. Daar reden we altijd op mammoeten rond, behalve op zondag.