Roosbeef - Zomer in Nederland (2023)

Label: Membran

1. Ik Heb Je Rug (4:37)
  2. Mandola (3:31)
  3. Arme Slechterik (3:28)
  4. Hooitijd (3:21)
  5. Ezels (4:34)
  6. Zomer in Nederland (3:58)
  7. Als Even (2:37)
  8. Warschau (3:03)
  9. Vergeten Groenten (4:57)
  10. Nooit Meer (4:04)
avatar van AstroStart
De eerste drie singles smaken al erg goed. Roos trekt de lijn van de vorige albums door: het schuurt allemaal wat minder dan op haar eerste albums (vooral qua stem), waardoor er meer ruimte is voor warmbloedige instrumentatie en het album wat meer richting Americana gaat qua genre. Het mantra over comfortzone (Mandola) komt uit In Mijnen Tijd. Ben benieuwd naar de langere uitvoering van Ik heb je rug en de overige zeven nummers.

Dit klinkt behoorlijk volwassen. Qua zang allemaal wat minder kinderlijk en deze nummers zitten verdomde goed in elkaar.

Nu ben ik ook liefhebber van haar oudere albums, maar dit klinkt toch echt behoorlijk sterk.

Het hele weekend maar blijven draaien..... dit begint verslavend te worden. Misschien haar beste album?

avatar van EttaJamesBrown
aERodynamIC schreef:

Tja, dat ga ik uitzoeken en aan m’n Roosbeefvriendje vragen

avatar van Norrage
Ik vind het voor Roosbeef begrippen een beetje een eentonig album, maar nog steeds een erge fijne!

avatar van Zwaagje
Tja......ik ben een volhouder en dus probeer ik het elk album weer. Al die positieve berichten, dat moet wel wat zijn. Helaas ( voor mij blijkbaar) komt niet alle kwalitatief goede muziek binnen. Ik krijg hier dezelfde jeuk van als bij Spinvis. De manier van zingen, de diepzinnige teksten en de sfeer.........helaas....het doet me helemaal niets.....nou ja....irriteren. De volgende ga ik niet eens meer proberen denk ik.

avatar van mr.oizo
Op zich zijn het mooie liedjes, maar dat kinderlijke en slome stemgeluid iriiteert me echt mateloos.

avatar van LittleBox
Ik snap de commentaren over haar stem wel maar ik zag haar gisteren live en dan is het toch anders. Muzikaal zit het echt goed in elkaar. Verrassend goed optreden en dit is echt een goed album hoor. Ben er zelf ook wel door verrast eigenlijk want ik heb zelf bijvoorbeeld ook niks met Spinvis.

avatar van Cor
Cor
Dat volwassen bandgeluid doet haar muziek goed. Ik vind het ook een fijn album. De muzikale omlijsting doet het heel goed bij de wat dromerig-associatieve teksten.