Little Simz - NO THANK YOU (2022)

Label: Forever Living Originals

8. Sideways (2:10)
  9. Who Even Cares (4:37)
  10. Control (3:47)
avatar van overmars89
Ik vond het al een mooie plaat, maar vandaag komt het album even echt binnen. Een aantal verses zijn echt geniaal. Heel knap hoe ze haar persoonlijke verhaal vertelt en tevens alles moeiteloos aan elkaar rijmt.

De beats zijn subtiel en echt ter ondersteuning, maar desondanks dat wel weer wonderschoon.

SIMBI was voor mij iets te theatraal af en toe. Ik vind dit wel weer echt verfrissend goed!

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Mjuman schreef:
SIMBI, om me voor één keer maar eens over te geven aan die MuMeaanse acronymitis - bovendien willekeurig (of inconsequent), want waarom wel SIMBI en niet GA?

Simbi is haar voornaam - kostte me ook even voordat het klikte, ik vond Sometimes I Might Be Introvert al zo'n lelijke en logge titel...

Ik beluister deze nu eens voor de eerste keer, om de een of andere reden dacht ik dat dit nooit een volwaardig album kon zijn zo kort naar haar vorige, maar ik vind hem wel weer erg fijn. Iets minder bombast dan op SIMBI, en dat was ook precies mijn grootste kritiekpunt op die plaat. Het niveau van Grey Area haalt 'ie niet, maar dat is dan ook geen schande.

In december heb ik haar nog live gezien, een dikke aanrader voor iedereen die haar muziek waardeert.

avatar van Mjuman
Mjuman schreef:

panjoe schreef:

Haar voornaam was me bekend; ik wees alleen op het inconsequente van het hanteren van een afkorting voor het ene album, en het voluit schrijven van het andere, Grey Area (en niet GA).

Die titel Sometimes I Might Be ... deed me denken aan een andere albumtitel, iig niet dat van Courtney Barnett.

Het is juist dat bombastische dat me deed denken aan ene heer K. West. Zo overigens graag eens een optreden van Simbi bijwonen. : )

avatar van Denzradio
0,5
Irritant zeur plaatje.
Knap dat het zo hoog komt in deze lijst.
Halve ster voor de moeite.

avatar van vinylbeleving
Denzradio schreef:
Irritant zeur plaatje.
Knap dat het zo hoog komt in deze lijst.
Halve ster voor de moeite.

0,5 is dan weer wat overdreven, en dat snap je zelf ook wel. Nu komt het een een beetje over alsof je met je post een reactie wil ontlokken, zodat andere users wél met argumenten komen waarom het album goed is.
Kan zijn dat het je ding niet is, maar een 0,5 is natuurlijk nauwelijks serieus te nemen.

avatar van remcodurez
Begrijp niet waarom je hem überhaupt zou luisteren als je vorig jaar Kendrick Lamar's laatste worp ook al 0,5* hebt gegeven. Duidelijk een genre dat je niet ligt.

Hier komt hij goed binnen. Waar het vorig album meer conceptueel was en wat populairdere nummers bevatte, is dit album wat meer rechttoe rechtaan in het genre en dat bevalt me wel.

Het is maar een gedacht, maar ik denk dat als Nina Simone in deze generatie geboren moest zijn, zij dit soort muziek zou maken.