Pierre de Maere - Regarde-moi (2023)

Belgiƫ
Label: Cinq 7

1. Les Oiseaux (3:02)
  2. Enfant De (2:54)
  3. Roméo (3:12)
  4. Bel-Ami (2:37)
  5. Regarde-moi (3:04)
  6. J'aime Ta Violence (2:31)
  7. Les Animaux (3:28)
  8. Un Jour Je Marierai un Ange (2:44)
  9. Mercredi (2:51)
  10. Ta Mère Est Folle (2:34)
  11. Jour -3 (2:51)
  12. Évidemment (2:45)
avatar van esteban
Toch lichtjes benieuwd geworden naar dit album.

Om de één of andere reden aanvankelijk wat afgeknapt op deze artiest, geen idee waarom precies. Ook deden zijn nummers, hoewel alles behalve slecht, het nét niet voor mij. Ze zaten steeds in de twijfelzone. Nochtans veel bejubelende uitspraken in de vakpers en zelfs internationale belangstelling. Terwijl ik bepaalde songs vooral heel erg Loïc Nottet vond, die naar mijn gevoel eveneens dergelijke lovende woorden zou mogen genieten.

Enfin. Met Les Oiseaux en Enfant De is het wél raak. Het zijn de zelfverzekerde synth-bliepjes die ik als bijzonder aanstekelijk ervaar. Fijne nummers, goede songs. Misschien volgt er nog opwaardering voor de eerdere singles, de toekomst zal het uitwijzen.

avatar van musicfriek
Moet eerlijk toegeven dat ik nogal in de ban ben van deze Pierre. Mooie stem, aanstekelijke (electronic)pop en de single Enfants De draai ik grijs. De andere singles bevallen me ook allemaal prima. Volgens mij breekt Pierre aardig door in thuisland België

avatar van esteban
musicfriek schreef:
Volgens mij breekt Pierre aardig door in thuisland België

Helaas enkel in Wallonië voorlopig, vrees ik. In Vlaanderen draaien ze hem (nog) niet. Een vloek die ook Loïc Nottet parten speelt eigenlijk. En de hits blijven ook uit aan de Franse kant van 't land, merk ik bij nakijken van hun UltraTop. Enkel Un jour je marierai un ange, heel bescheiden. En dat kwam mede door de aandacht in 't buitenland hiervoor. Enfant de heeft nochtans een immens hit-gehalte, het is de leukste van de plaat. Les Oiseaux de beste, vind ik. Behoorlijk zeker van dat Mercredi, ook heel tof, bij ons goed zou scoren moest er een Nederlandstalige versie van -pakweg- Camille zijn.