New Model Army - High (2007)

Label: Attack

1. Wired (3:19)
  2. One of the Chosen (4:34)
  3. High (4:38)
  4. No Mirror No Shadow (3:43)
  5. Dawn (3:44)
  6. All Consuming Fire (3:23)
  7. Sky in Your Eyes (4:13)
  8. Into the Wind (4:11)
  9. Nothing Dies Easy (3:57)
  10. Breathing (4:35)
  11. Rivers (4:31)
  12. Bloodsports (4:27)
Dat is weer eens goed nieuws; een nieuwe New Model Army.

avatar van the viking
En ze kunnen het nog steeds,een van de betere albums van 2007 tot nu toe. De openingstrack Wired is tot nu toe mijn favoriet,maar er staan meer prima nummers op dit album.

johnbo
Ik heb het album nog niet, maar ik heb Wired gedownload en dat smaakt naar meer.

avatar van Mr. B
Wat een verrassing, ik val dit jaar van de ene verbazing in de andere.
Ben hem nu aan het binnenhalen, ben zeer benieuwd het vorige album Carnival vond ik een van de betere New Model Army albums.

avatar van Mr. B
Goed album, ik heb nog niet dezelfde gevoelens als bij Carnival, maar Wired, All Consuming Fire, Nothing Dies Easy en Bloodsports klinken als vanouds. Dit album pas 1keer gedraaid dus dit heeft nog wat meerdere luisterbeurten nodig.

avatar van whitecoat
10e plaat en weer geweldig. roll on rotterdam, utrecht en amsterdam binnenkort!

avatar van divart
Leuk plaatje hoor. Exact hetzelfde geluid als pakweg 20 jaar geleden. Alleen de noodzaak en boosheid ontbreekt, zodat de nummers toch een stuk minder zijn. Pluspunt is wel dat het de nummers ietsje beter zijn dan op de vorige twee albums, maar wat mij betreft mogen ze nu toch echt met pensioen.

avatar van likeahurricane
Ze waren top in tivoli utrecht. Het publiek kookte. Veel nummers van deze plaat die ook wel paste bij de oude nummers van Ghost of cain.

avatar van Rainmachine
Ik vind dit zelf een van de mindere platen van NMA ook al ben ik wel blij dat er wel een nieuwe is. Er staan zonder meer geweldige nummers op maar ik vind de inbreng van de nieuwe gitarist niet echt bijzonder. Ik vondt het gitaarwerk van Dave Blomberg frisser en spannender. De nieuwe snarentrekker past beter in Queens Of The Stoneage, Foo Fighters etc. (wat ook helemaal mijn ding niet is) Live is NMA echter nog steeds onevenaarbaar en een absolute aanrader, het dak gaat er bijna iedere keer af. En de grap is dat zelfs de mindere nummers op de platen dan goed klinken.