Ennio Morricone - De Sergio Leone à Quentin Tarantino (2020)

Italië
Score
Label: Universal

1. Titoli (2:58)
  2. Per Qualche Dollaro in Piú (2:46)
  3. Il Buono, Il Brutto, Il Cattivo (2:40)
  4. L'Estasi Dell'oro (3:20)
  5. L'Uomo Dell'armonica (3:27)
  6. C'era una Volta Il West (3:45)
  7. Death Rides a Horse (3:06)
  8. Mystic and Severe (3:06)
  9. Rabbia E Tarantella (3:53)
  10. Ancora Qui, Par Elisa (5:04)
  11. L'Ultima Diligenza di Red Rock (2:37)
  12. Regan's Theme (2:04)
Een hele leuke Franse uitgave van Decca met de mooiste muziek van Ennio Morricone voor de westerns van regisseur Sergio Leone & de films van Quentin Tarantino. Hier staan heel wat klassiekers op.

De mooiste uit de Tarantino films vind ik toch Ancora Qui, Par Elisa. Sergio Leone's Kant A staat natuurlijk vol met fraaie thema's. Deze LP heeft ook een erg goed en dynamisch geluid en er zit ook een mooie binnenhoes bij met filmfoto's. Een aanrader voor de liefhebbers.

neo, waarom heb jij deze LP zo laag gewaardeerd? Aan de muziek en de kwaliteit van de persing kan het toch niet liggen?

neo
Ik heb weinig met compilaties, maar ook weinig met het latere werk van Tarantino en al helemaal weinig met zo'n beetje elke Morricone compilatie. Puur gericht op Morricone; er zijn korte tot uitgebreide compilaties, zei het met originele of nieuwe interpretaties. Dit album is het zoveelste nietszeggende album.

Daarnaast vind ik Morricone nog steeds 1 van de meest onderschatte componisten omdat vooral de cliche en populaire voorbeelden bij een grote publiek de boventoon blijft voeren, maar ook bij meer ''ingelijfden'.

Mijn vraag aan iedereen die dit album kent; ken je de orginele, volledige score, de films die daarbij horen en hoe verhoudt zich tot hoe Tarantino hier mee omgaat? Ik denk dat in overvloed een duidelijke nee zal zijn.

Aanvullend.... Ik kreeg de LP ,maar met grote tegenzin.