Willie Nelson - I Don't Know a Thing About Love (2023)

Alternatieve titel: The Songs of Harlan Howard

Country
Label: Sony

1. Tiger by the Tail (2:23)
  2. The Chokin' Kind (3:17)
  3. Excuse Me (I Think I've Got a Heartache) (2:34)
  4. Life Turned Her That Way (2:53)
  5. I Don't Know a Thing About Love (2:58)
  6. Streets of Baltimore (3:01)
  7. Busted (3:28)
  8. She Called Me Baby (3:32)
  9. Too Many Rivers (3:55)
  10. Beautiful Annabel Lee (4:07)
avatar van AOVV
Er zijn nog zekerheden in het leven: ook in 2023 staat er weer een nieuwe plaat van Willie Nelson te blinken in de rekken. Ditmaal een tribute-album met tien songs van Harlan Howard, een getalenteerde songschrijver die vooral in de jaren '50 & '60 furore maakte in de middens der countrymuziek, en dus ook bekend bij "Shotgun Willie".

Songmateriaal van hoge kwaliteit dus, en ook de muzikale omkadering is om in te lijsten. Komt daar nog bij: de ondertussen bijna 90-jarige Nelson klinkt gewoon nog erg goed bij stem en, wat wellicht nog toffer is: hij klinkt geïnspireerd en geamuseerd. De man beleeft hoorbaar veel plezier door plaatjes te maken op zijn oude dag, en mag daar wat mij betreft nog minstens een decennium mee doorgaan. Ik luister er met liefde naar.

3,5 sterren

avatar van Poles Apart
90 jaar jong vandaag, die Willie, en blijft maar stevig doorgaan. Kan me dan ook niet voorstellen dat dit z'n laatste album zal zijn.