Jenny Lewis - Acid Tongue (2008)

Label: Warner Bros.

1. Black Sand (2:53)
  2. Pretty Bird (3:46)
  3. Next Messiah (8:47)
  4. Bad Man's World (3:40)
  5. Acid Tongue (3:54)
  6. See Fernando (3:33)
  7. Godspeed (4:32)
  8. Carpetbaggers (3:33)
  9. Trying My Best to Love You (3:07)
  10. Jack Killed Mom (5:27)
  11. Sing a Song for Them (4:09)
  12. The Highs and Lows of Being Number One * (4:12)
  13. Pelican Bay * (3:09)
avatar van grovonion
Volgens focus knack verlaat Jenny het pad van country geïnspireerde rock en gaat ze eerder de piano-ballad tour op. Ik zou het spijtig vinden maar zeker wel een kans geven. Ook wel spijtig dat de Watson twins deze keer niet mee doen, soms is hetzelfde toch goed genoeg.

Fijne plaat.

avatar van Emile93
Ze heeft nu een plaat opgenomen met haar vriend: als combo Jenny & Johnny. Benieuwd of dat wat wordt... Het album komt officieel 31 augustus uit...

Stijn_Slayer
Had er wat meer van verwacht. Vanwege de titel had ik ook iets anders verwacht. De nummers zijn vrij conventioneel en hetzelfde geldt voor Lewis' stem. Het is allemaal nogal gewoontjes. Ik mis een eigen geluid en wat inventiviteit.

Bovenstaand bericht van grovonion gaat niet helemaal op. Er wordt nog genoeg gerockt, al staan er inderdaad ook pianonummers op Acid Tongue.

Het titelnummer vind ik wel een mooi nummer met een melodie die zich wat meer onderscheid. 'See Fernando' is hartstikke cliché, maar wel lekker opzwepend. Is die tweede zanger in 'Carpetbaggers' serieus Elvis Costello? Wat zingt hij slecht, zeg. Die hadden ze haast kunnen muilkorven.

avatar van popstranger
Vooral de titelsong is prachtig in zijn eenvoud en ik vind Carpetbaggers wel goed gezongen door Elvis Costello die aanschurkt tegen het randje maar het stoort niet en vormt een goed contrast met de zuivere zang van Lewis.