.Vril - Animist (2023)

2. Love Rollout (7:43)
  3. Zūkunftsstrāße (4:55)
  4. Katharsis (6:14)
  5. Terraformink (6:31)
  6. Boom to the Moon (8:04)
  7. Unwelt (7:07)
  8. Kuru (6:53)
  9. Anomal Beta (5:41)
  10. Errorist (4:18)
  11. Mortem Cellula (4:49)
  12. Sohn (4:33)
avatar van trebremmit
Beetje levensloze tecnho, het klinkt qua productie wel sterk maar het voelt voor mij wat zielloos aan.
Misschien moet ik het nog vaker luisteren, want blijkbaar vinden 2 users dit wel een 4,5 ster waard.

avatar van -SprayIt-
En ik ga het ook hoog waarderen, er zit toch wel een enorme gelaagdheid in. Heerlijk hypnotiserend en pulserend, er gebeurt voldoende om niet te vervelen en juist in de details zit voor mij de kracht, ik ben een paar keer uit mijn stoel gesprongen in ieder geval. Hoe op 3:11 die basslijn erin komt rollen bij Love Rollout bijvoorbeeld. Grappig dat je levensloos zegt, ik krijg juist een ademend en levend gevoel bij beluisteren. Ja, hier kan ik wel wat mee!

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Ik vind hem ook wel mooi. Ik heb Vril al een paar keer live gezien en daar vind ik zijn sets vaak wat kil, maar zo op mijn koptelefoon vind ik dit juist wel mooi warm klinken. Ik vraag me wel af hoe het zit met replayability, want buiten dat het knap geproduceerd is gebeurt er natuurlijk niet erg veel. Wat dat betreft zou het me sterker aantrekken als het meer de kant van ambient op zou gaan i.p.v. techno, zoals op de opener of op mijn persoonlijke favoriet van Vril - het magistrale Riese.

avatar van Barney Rubble
Een vlakkere technoplaat t.o.v. gelaagdere Anima Mundi. Het luistert lekker weg zonder dat ik ergens opveer.