Ikon - Destroying the World to Save It (2005)

Australiƫ
Label: Nile

1. Never Forgive! Never Forget! (5:11)
  2. The Dying Crown (4:32)
  3. Without Shadows (4:11)
  4. God Has Fallen from the Sky (3:52)
  5. Psychic Vampire (3:55)
  6. Father of Lies (4:25)
  7. Ashes of Blue (3:44)
  8. Rome (4:57)
  9. My Crucible (4:12)
  10. Heresy (4:06)
  11. Slaughter (For the Glory of Christ and the King) (4:56)
  12. Path of the Unknown (5:13)
  13. The Black Goat of Judas (5:10)
  14. Without Shadows [Acoustic Version] * (4:24)
  15. Path of the Unknown [Clifford Vocals] * (4:58)
  16. The Black Goat of Judas [Original Version] * (4:39)
  17. Heresy [Original Demo Version] * (4:25)
jean maurice
ik vind dit tot nu toe hun beste album hier gaan ze inderdaad best wel tekeer met zwaar gothisch gitaarwerk, en die zanger is niet nieuw Viking, Chris Mc Carter heeft altijd al gezongen, maar vroeger inderdaad toch vaker de backing vocals, wel zijn de meeste liedjes van zijn hand, echt een ongelofelijk talent die man!

perfume
Prachtige new wave/gothic/postpunk uit Australië. Deze band verdient het gewoon om eens wat meer aandacht te krijgen. Ze zijn al bezig vanaf 1994! En tot op heden altijd trouw gebleven aan hun roots die duidelijk in de eighties liggen. Dit is niet de zoveelste Editors of Interpol! Zij waren er allang voordat deze bands bestonden.

Ook dit album getuigt weer van de kwaliteit van deze band. Prachtige nummers als Rome,The Dying Crown, Never Forgive! Never Forget, Heresy, Without Shadows en Path of the Unknown. Live zijn deze mannen gewoon goed! Niets op aan te merken.
Volgend jaar komen ze weer met een nieuw album en ik zie er hoopvol naar uit.

avatar van Rinus
Erg goede gothic/gitaarwave band, met connecties naar de bands Chiron en naar het russische B-2, waarvan de 2 belangrijkste leden in Nieuw Zeeland resideren.

avatar van Alicia
Tip van Alicia! Dit is een prima plaat van de Australische band Ikon. Ik draai deze en de vorige albums nog altijd heel regelmatig en waaier dan heel fijn mee met het donkere wave-gothic-postpunk gitaargeluid in combinatie met de dreigend monotone stem van zanger Chris McCarter. Deze plaat is mede daardoor uitermate geschikt om in een grot vol spelonken te draaien en dan rustig ergens bovenin te gaan hangen!

Maar pas op... Ikon kan ook heerlijk hard rocken!