Rainbirds - Rainbirds (1987)

West-Duitsland
Label: Mercury

1. Boy on the Beach (4:52)
  2. Blueprint (5:31)
  3. 7 Compartments (2:44)
  4. Apparently (3:59)
  5. On the Balcony (3:54)
  6. No Greater Love (4:10)
  7. We Make Love Falling (3:29)
  8. Dancer (4:36)
  9. Fireworks (I Don't Wanna Miss That) (3:38)
  10. The Bird Up There (3:54)
  11. I Could Be You (Could Be Me) (3:01)
  12. It's All Right (4:38)
avatar van hk01
Eerste en meteen erg goed album van deze Duitse formatie.
Op de Cd stonden nog wat extra nummers dus meteen een CD-speler erbij gekocht (1988). Een fris en muzikaal geluid en een prima zangeres.
Op deze CD hoor je al dat ze een eigen weg bewandelen in de muziek. Dat wordt bevestigd in de volgende CD's.
Zelden een band gehoord die zichzelf steeds weer weet te overtreffen.

avatar van joko16
Zeer mooi debut dat ook prima opgenomen is.

Deze band ooit op Pinkpop ontdekt , prima liedjes met een kop en staart zoalseen goed pop liedje hoort tezijn. Enigszins eigenzinnig ,neue deutsche Welle . Nadien nooit meer iets van vernomen helaas. One day fly .

avatar van Ton Cole
Ook ik maakte kennis met deze band op (mijn eerste) Pinkpop '88. Daarna het album bij de lokale platenboer gehaald (uit de bak '3 voor een tientje... in guldens ook nog eens). Ge-wel-dig! Nu nog. Ook hun andere albums.