Brand Nubian - Time's Running Out (2007)

Label: Sound of Dissent

1. Intro (0:48)
  2. Seen Enough (4:02)
  3. Girls, Girls, Girls (4:01)
  4. One Time (4:22)
  5. Scientists of Sound (4:50)
  6. Time's Runnin' Out (4:14)
  7. Brand Nu Hustle (3:40)
  8. Once Again (3:22)
  9. Rockin' It (3:41)
  10. I Wanna Hear It (3:34)
  11. A Child Is Born (4:18)
  12. Right Here (4:23)
  13. Enjoy Yourself (4:08)
  14. Go Hard (3:06)
  15. Somebody Told a Lie (4:14)
avatar van MJ_DA_MAN
The brand new Brand Nubian, en: hij is al gelekt .

avatar van Korhymes
Die ga ik zo snel mogelijk halen
One For All zit echt bij mijn favorieten

avatar van waxs
Hell Yeah!

avatar van P Jay
Leuk album van Brand Nubian.
Geen échte uitschieters, gewoon overal een beetje dezelfde kwaliteit, ook vaak dezelfde sfeer, soms erg loungy en relaxed. De beats springen nooit écht in het gehoor, maar zijn eerder gecreëerd als een muzikaal landschap waarin de rhymes van Sadat X, Lord J en Grand Pu flowen.

Seen Enough is echt een loungy nummer, ook Girls,Girls,Girls is erg chill met een goede beat en leuke rhymes.
Scientists of Sound is co-produced door Lord Finesse en de beat doet wat RZA-achtig aan.

Er zijn hier redelijk wat donkere nummers op te vinden, zoals Time's Runnin Out en A Child is Born, twee nummers die eerder al op soundtrack te horen waren. 2 goede nummers met goede teksten en passende beats: de titeltrack heeft een melancholische gitaarsample en de door Vance Wright (DJ van Slick Rick) geproduceerde A Child is Born heeft een pianodeuntje als backdrop voor een triest ghetto-verhaal.

Right Here heeft een erg aanstekelijk beat, waar ik althans niet op kan stil zitten. De nummers met een meer feel good-kant springen wat uit de band.

Eindconclusie: een zeer degelijk mid-nineties album dat zeker niet slechter is dan In God We Trust of Everything is Everything, vind ik, al had In God We Trust wel enkele classic songs, wat deze cd wel wat mist.

Voorlopig, na 2 luisterbeurten hou ik het op 3,5 *, maar dat kan eventueel nog 4 worden.

Harco
Heel erg onderhoudend. Geen dikke uitschieters, gewoon een heel sterk geheel.

avatar van P Jay
Ik verhoog naar 4* maar dat had gerust 4,5* kunnen zijn mochten die enkele dipjes niet aanwezig zoals One Time, Rockin It, Enjoy Yourself & Somebody Told a Lie. De andere tracks zijn allen écht heel sterke songs. Ze blijven maar spitten alsof hun leven ervan afhangt, maar toch erg laid-back alsof ze even makkelijk rappen als ademen. De sterke wordplay wordt goed van een sfeerschepping voorzien door de mooie, ingetogen maar betekenisvolle beats. Tikje beter dan Foundation omdat het hier zuiverder, natuurlijker, ruiger en ingetogener is.

Aanrader.