Current 93 - Where the Long Shadows Fall (1995)

Alternatieve titel: (BeforeTheInmostLight)

Folk / Avant-Garde
Label: Durtro

1. Where the Long Shadows Fall (19:08)
avatar van Safri
Zoals je ziet, 1 lange track. Voor de ware Current 93 verzamelaar.

Een oude tape opname wordt bijna 20 minuten lang geloopt. David Tibet roept tientallen keren : "Where the long shadows fall".

Hypnotiserend tot de laatste minuut.

Sietse
moet ik horen

avatar van Safri
En?

Sietse
nog niet gehoord...

Current 93: een beetje vreemd, maar wel lekker. Zo ook dit Where the Long Shadows Fall.
Hypnotiserende zang die zich continue herhaalt, kerkachtig gezang mengt zich er doorheen en daar weer overheen Mister Tibet met zijn bezwerende manier van voordragen. Fluisterend, knisperend, tergend, hypnotiserend en soms haast spookachtig.
Het lijkt saai als je het zo leest, maar dit moet je gewoon ondergaan: geef je geheel over aan dit mantra met die prachtige castrato-loop.
Nu ook verkrijgbaar in het drieluik The Inmost Light, waar het natuurlijk ook in thuis hoort.
Schitterend!

yorgos.dalman
Prachtig, hypnotiserend, niet van deze wereld... inderdaad. Net de hierboven genoemde drieluik aangeschaft. Mooi.