T-Bone Burnett - The Criminal Under My Own Hat (1992)

Label: Columbia

1. Over You (2:20)
  2. Tear This Building Down (4:37)
  3. It's Not Too Late (4:26)
  4. Humans from Earth (2:48)
  5. Primitives (3:15)
  6. Criminals (3:44)
  7. Every Little Thing (2:53)
  8. I Can Explain Everything (1:53)
  9. Any Time at All (3:03)
  10. I Can Explain Everything (3:19)
  11. The Long Time Now (3:00)
  12. Kill Switch (2:56)
avatar van Supersid
Voor mij een geweldige ontdekking. Zijn beperkte stem werkt hier wel; al kan ik begrijpen waarom hij meestal een rol aan de zijlijn ambieert... Maar daar staat tegenover: sterk songmateriaal, en songs die gespeeld zijn met de juiste "attitude".

kistenkuif
Heel fijn en dit jaar heruitgebracht album van die lange slungel met Jerry Douglas én Marc Ribot erbij op gitaren. Tja, dan kan het niet meer stuk. Dwarse rock en beatlesque countryfolk. De songs blijven haken in je kop. Net als die van het ook puike, er aan voorafgaande, puur akoestisch album.

avatar van Lura
Dit album heb ik al sinds dat het uitkwam, maar toen niet zo heel vaak beluisterd. Gezien jouw enthousiasme, Kistenkuif, weer eens uit de kast trekken, zeker nu ik lees dat Jerry Douglas en Marc Ribot meespelen op het album.

kistenkuif
Heb me de laatste weken hernieuwd in T-Bone verdiept en hem uit mijn verzameling gelicht. Toch wel een groot vakman en niet alleen als producent/opnameleider. Misschien dat de voorganger van dit album je beter bevalt. Mij in ieder geval wel. Die is wat stijlvaster. Maar helaas niet heruitgegeven.