Mike Rutherford - Smallcreep's Day (1980)

Label: Passport

1. Between the Tick and the Tock (4:00)
  2. Working in Line (3:08)
  3. After Hours (1:45)
  4. Cats and Rats (In This Neighbourhood) (4:52)
  5. Smallcreep Alone (1:24)
  6. Out Into the Daylight (3:53)
  7. At the End of the Day (5:36)
  8. Moonshine (6:26)
  9. Time and Time Again (4:52)
  10. Romani (5:22)
  11. Every Road (4:11)
  12. Overnight Job (5:45)
avatar van Wandelaar
bvds63 schreef:
Tot ik opeens merk dat er een re issue uitkomt rond 18 maart
Bedankt voor deze tip! Komt inderdaad uit op MusicOnCD deze week en met 12 euro ineens heel betaalbaar. Erg interessant album. In 1980 waren de jaren '80 nog niet echt begonnen. Prachtig intermezzo voordat The Mechanics aan boord kwamen.

PS. Het label zal geen werk gemaakt hebben van de geluidsbewerking, want de originele CD-master wordt rechtstreeks gebruikt voor de reissue.

Wandelaar schreef:

Ja wandelaar, inmiddels was ik al wat internet info verder en ook tot deze conclusie gekomen. Maar ach...hoe erg is dat. Fijn dat de cd zeer betaalbaar nu beschikbaar is.

avatar van gaucho
Hier nog een geïnteresseerde. Ik heb de oude LP nog wel, maar vind het geluid daarvan niet geweldig. Dat de nieuwe CD-versie geen remaster is hoeft op zich geen slechte zaak te zijn. Remasters hebben niet zelden te lijden onder te veel compressie, en soms zijn de originele uitgaven uit begin jaren 90 helemaal niet onaardig.

Dit lijkt me sowieso de enige soloplaat van Mike Rutherford die interessant genoeg is om op CD aan te schaffen. Deze heeft nog interessante prog-invloeden en is eigenlijk best een mooi conceptalbum, in elk geval kant 2.

Met een beetje zoeken vind je die Music On CD uitgaven trouwens wel voor ongeveer een tientje. In elk geval bij Nederlandse leveranciers.

gaucho schreef:

Ja Gaucho, de klank kan ik me heel vaag herinneren, maar ja ik had geen top installatie waar ik de lp op afspeelde.
Plus dat ik nog niet gespitst was op geluidskwaliteit.

Maar vinyl wordt soms erg overgewaardeerd.
Ik had van de week Ellen Foley, Nightout opstaan. Wat een belabberd geluid.

En die cd kan dus best mee vallen tov de lp.

avatar van Wandelaar
Mooie boel bij Music On CD. Release ineens weer geannuleerd, dus afbesteld. Door welk probleem onbekend. Nog maar even geduld oefenen. Dit is niet de eerste keer dat me dit overkomt de laatste jaren. Haperende distributie, vrees ik. Eerst zien, dan geloven.

avatar van gaucho
Op hun Facebook-pagina deden ze er afgelopen vrijdag nog heel enthousiast over. Dat zou een tegenvaller zijn, als het uiteindelijk niet door zou gaan. Ik heb 'm ook in de bestelling staan (bij Plato), maar nog niets gehoord. Ik zie trouwens zojuist wel dat ze de leveringstermijn hebben opgerekt tot 'gemiddeld 28 dagen', terwijl het album officieel afgelopen vrijdag had moeten verschijnen.

Ik heb het bij Music On CD wel al een paar keer meegemaakt dat ze een album niet kunnen leveren dat wel op hun site vermeld staat. Kwestie van een kennelijk gelimiteerde oplage die niet wordt bijgeperst. Wat ik in het huidige tijdsgewricht trouwens wel kan begrijpen. Inderdaad, even afwachten maar.

avatar van bvds63
Mijn bestelling bij BookSpot is ook vertraagd.
Mooi!
Mijn (ook al) vertraagde levering van Madrugada's the Deep end (toevallig ook van Music on cd) leverde 1 zakje cup a soup op als genoegdoening...

Dus dat wordt kokkerellen.

avatar van Twinpeaks
Wow is dat culinair wel verantwoord ?

Thnx voor de update , zal deze vandaag weer eens draaien. In mijn beleving viel deze wel mee, toendertijd , maar das ook al weer 30 jaar geleden dat ik hem voor het laatst heb aangeraakt.

avatar van bvds63
Mijn bestelling van BookSpot komt morgen, dus dan is hij binnen....

En geleverd.
Heerlijke cd maar de geluidskwaliteit houdt overall niet over.
Sommige stukjes vind ik mooi opgenomen maar vaak is het een beetje een brei met weinig brille.
Enfin, het ging me om de nostalgie vooral en leuk blijft dat deze uitgave prijstechnisch heel aanvaardbaar is.

Dit album is een van de betere solo projecten van de Genesis leden. Vind persoonlijk sommige solo albums van Steve Hacket en zeker ook Anthony Phillips (Wise after the event) beter dan dit album. Echter dit is wel Mike Rutherford beste solo album dat ik tot nu toe gehoord heb. Smallcreep's day heb ik al vele jaren in bezit op cd en kan nog steeds genieten van dit album.

avatar van Gert P
Dan hou ik mijn origine oude versie maar. Dacht een beter geluid maar dat is dus niet zo. Vooral At the end of the Day is zeer mooi