Pearl Jam - Give Way (2023)

Label: Legacy

5. In My Tree (4:24)
  6. I Got ID (4:00)
  7. Corduroy (5:20)
  8. Even Flow (5:28)
  9. Spin the Black Circle (3:16)
  10. Given to Fly (4:40)
  11. Hail, Hail (4:00)
  12. MFC (2:45)
  13. State of Love and Trust (3:52)
  14. Do the Evolution (3:37)
  15. Alive (6:12)
  16. Black (5:16)
  17. Immortality (6:27)
avatar van CWTAB
"Legendarische" promo cd die bij de Best Buy Single Video Theory DVD gratis weggeven werd... enig probleem was dat er blijkbaar een rechtenkwestie was die ze niet geregeld hadden bij de platenfirma met als resultaat dat ze ieder exemplaar terug mochten zenden voor vernietiging.

Enkele honderden exemplaren hebben dit blijkbaar overleefd en 25 jaar later op Rijke Stinkerds Dag opnieuw uit op cd/vinyl.

Een overzicht van een optreden op 5 maart in Melbourne, tamelijk middelmatige setlist (8 nummers zijn weggevallen)

CWTAB schreef:

Hoezo? Geweldige setlist wat mij betreft, goed passend bij die Yield Tour 1998.

avatar van CWTAB
Het zal aan mij liggen maar na heel wat officiële bootlegs van Pearl Jam te hebben beluisterd de afgelopen jaren heb ik de volgende nummers al meer dan eens teveel gehoord: Even Flow, Spin The Black Circle, Animal, Corduroy, Alive, Black, Do The Evolution, Give To Fly, Immortality...

In de originele tijdslijn van uitgave zal dit nog fris aangevoeld hebben maar nu lijkt het mij een snelle cashgrab (zeker bij een band als Pearl Jam, aan live albums geen gebrek)

CWTAB schreef:

Ook ik heb heel wat officiële bootlegs in huis en dus beluisterd. Als ik een overdosis heb gehad, dan is mijn truc: echt een tijdje niet meer Pearl Jam live draaien. Dat heb ik nu bijvoorbeeld gedaan en dan is dit overigens uitstekende live optreden weer meer dan welkom.

CWTAB schreef:

Als het alleen een CD zou zijn, was ik het met je eens. Hoewel dit wel een erg goed optreden is.

Een stuk minder officieel beschikbaar zijn Pearl Jam Live LP's. Die 2LP is voor een fan als ik wel interessant en bovendien netjes geprijsd op 34,95. Ik ben er in ieder geval blij mee.

avatar van Funky Bookie
Weergave van een hele goede show, alleen onvergeeflijk dat ze niet gewoon een complete show hebben uitgebracht. In de tijdsgeest was dit een uitstekende setlist, maar mede door het inkorten, is deze legendarische show geen legendarische uitgave.