Tabla Beat Science - Tala Matrix (2000)

Verenigde Staten / India

4. Don't Worry (6:13)
  5. Palmistry (4:40)
  6. Devotional (8:12)
  7. Big Brother (4:56)
  8. Triangular Objects (7:59)
  9. Biotech (6:42)
  10. Alla (11:52)
avatar van John Doe
Leuke plaat voor open minded luisteraars die naar wat wereldmuziek op zoek zijn. Dit geeft een bepaalde Oosterse (natuur/cultuur) ervaring, zelf plaats ik het in Tibet/Nepal, ergens op de hoogvlakte

Bill Laswell uit de Verenigde Staten en Zakir Hussain uit India vormen op deze plaat een team. Zakir Hussain verzorgt de tabla trommels die over de ambient, beats en basslines van Bill Laswell heenketsen. Het is een erg ritmisch plaatje, en daar ben ik wel gek op. Dub, drum 'n bass en ambient zijn stijlen die Bill Laswell beheerst. Samen met de tabla trommels geeft het mij een kriebelende, spannende, maar toch rustgevende sensatie.

tuktak
ahh india. dat hoor ik er dan juist weer heel erg in. vind dit best een geinig plaatje, redelijk origineel wel die aziatische 'toestanden' in de tracks. op gegeven moment gaat het trommeltje of wat het ook is wel een beetje vervelen en irriteren. hadden ze wat mijn betreft wat subtieler mogen houden, want dat kan geen plaat dragen. niet echt iets om elke dag op te zetten dit dan ook.