Annie Lennox - Songs of Mass Destruction (2007)

Label: BMG

1. Dark Road (3:47)
  2. Love Is Blind (4:18)
  3. Smithereens (5:17)
  4. Ghosts in My Machine (3:30)
  5. Womankind (4:28)
  6. Through the Glass Darkly (3:29)
  7. Lost (3:41)
  8. Coloured Bedspread (4:29)
  9. Sing (4:48)

met Céline Dion, Melissa Etheridge, Fergie, Beth Gibbons, Faith Hill, Angelique Kidjo, Beverley Knight, Gladys Knight, k.d. lang, Madonna, Sarah McLachlan, Beth Orton, Pink, Bonnie Raitt, Shakira, Shingai Shoniwa, Joss Stone, Sugababes, KT Tunstall en Martha

10. Big Sky (4:02)
  11. Fingernail Moon (5:04)
avatar van musicfriek
Goh, een nieuw album van Annie? Leuk Toch altijd wel benieuwd naar nieuw werk van haar, erg fijne zangeres. Maar bij track 9 houd ik mijn hart toch maar even vast.. Wat dat nou voor een project is?

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
musicfriek schreef:
Daarvoor verwijs ik u door naar http://www.rcalabelgroup.co.uk/news/6412/

avatar van musicfriek
"There seems to be a lot of interest about Sing, the HIV Aids anthem I've written and recorded with the "Choir of 23" internationally renowned women artists''

Dat is een mooi initiatief van Annie. Ben er daarom ook erg nieuwsgierig naar mede dat Nitin Sawhney (!) het nummer gaat bewerken. Het nummer zal vast rond 1 december uitgebracht worden (Wereld Aids Dag). Verder heb ik gelezen dat Glen Ballard het album geproduceerd heeft (ook niet bepaald de minste).

En zeg maar jij hoor

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
musicfriek schreef:
En zeg maar jij hoor
Ik zal er proberen aan te denken.

avatar van Matys
Er is een deel van het nummer met Madonna gelekt, ongeveer 2 minuten. Je hoort alleen Annie Lennox en Madonna dus waar al die anderen zijn gebleven is me een raadsel. Nummer klinkt goed behalve het Afrikaanse (?) stukje na het eerste couplet. Ben benieuwd naar de rest!

Zojuist de clip van Dark Road gezien en ik moet zeggen dat ik het een prachtig nummer vond. Reden genoeg om het hele album eens te gaan beluisteren.
Wat ik van Sing heb gehoord kon me dan weer niet bekoren helaas.

avatar van musicfriek
Hmmm, Dark Road ook beluisterd en vind het niet bepaald sterk. Geef mij dan maar Annie van Diva en Bare, stukken beter, nu Sing nog luisteren.

EVANSHEWSON
Nog niets gehoord, wel erg nieuwsgierig...

avatar van Kos
Kos
Mooie titel.

avatar van maurice38
Lekkere CD
wat heeft Annie Lennox een fijne stem om te horen.

avatar van musicfriek
Shangri-la, ik zag deze plaat in het forum bij Wat Draai Je Nu? bij jou, wat zijn jouw bevindingen van dit album tot nu toe?

avatar van Shangri-la
Zeer aangenaam plaatje van miss Lennox, er staan iig. een aantal bijzonder mooie nummers op. Ze laat zien dat ze het anno nu nog niet verleerd is. Voorlopig 3,5 ster.

Het zijn vooral de rustige nummers die mij nog het best bevallen. Verder is het toch vooral weer zeer herkenbaar Annie Lennox en dat is dan gewoon een positieve opmerking want deze dame maakt gewoon goede popmuziek.
Hier zal ik de komende tijd nog best van gaan genieten denk ik zo.
Sing ziet er indrukwekkend uit met al die namen maar valt dan toch ietwat tegen als je het hoort. Niks mis met het nummer, maar met al die namen verwacht je gewoon een verpletterende track en dat is het zeker niet.

aERodynamIC schreef:
Het zijn vooral de rustige nummers die mij nog het best bevallen.

Dat heb ik nou ook, ik vind Lennox het best als ze van die mooie rustige ballads zingt. Dark Road vind ik een prachtige song om maar wat te noemen.

Dark Road is wel mijn favoriet van dit album, maar dat kan nog veranderen omdat ik dat nummer al wat langer ken dan de rest.
Gelukkig staan er nog een aantal soortgelijke nummers op deze cd: de ballads dus

avatar van Shangri-la
Ik zal hem iig. de komende tijd veel gaan luisteren, kijken of de 3,5 nog iets omhoog kan.

avatar van musicfriek
Ik verneem helemaal niks van dit album, ook geen singles, dus mag aannemen dat deze behoorlijk geflopt is?

avatar van Shangri-la
Het is maar wat je geflopt noemt Friek, commercieel gezien misschien wel maar ik kan deze cd geen flop noemen hoor. Het blijft een lekker schijfje om naar te luisteren.

avatar van boeliebab
weer een heerlijke cd van annie, misschien wel haar beste (maar ik ben nu nog altijd euforisch over de nieuwte ervan...). ben nog altijd aan het wachten op een europese tour van haar. ze heeft tot nu toe alleen iets in amerika gedaan..

vind sing trouwens een zeer vervelend nummer op deze cd en dat wil heel wat zeggen.

avatar van MusicFreak
Dark Road was en is nog steeds een mooi nummer maar de rest van het album vind ik dan weer minder..

avatar van Emile93
Wat een heerlijk album! Echt een apart soort muziek!