Shores of Null - The Loss of Beauty (2023)

Italië
Label: Spikerot

1. Transitory (1:21)
  2. Destination Woe (4:53)
  3. The Last Flower (4:59)
  4. Darkness Won’t Take Me (4:14)
  5. Nothing Left to Burn (4:55)
  6. Old Scars (4:23)
  7. The First Son (2:17)
  8. A Nature in Disguise (6:26)
  9. My Darkest Years (4:57)
  10. Fading as One (5:20)
  11. A New Death Is Born (4:54)
  12. Underwater Oddity * (4:18)
  13. Blazing Sunlight * (1:57)
avatar van ProGNerD
De zoveelste "ontdekking" in korte tijd: mooie blackend doom / melodeath uit Italië

Luistertip @ ABDrums, legian en Ayreonfreak !

avatar van ABDrums
Prima plaat, maar dan vind ik deze recent verschenen plaat, die toch aardig in hetzelfde straatje als deze plaat ligt, een paar slagen beter.

Ik wordt hier niet razend enthousiast van. Dit is een ontzettend degelijke plaat, niks meer en niks minder.

avatar van namsaap
Italiaanse doom/death metal naar Fins recept. Het tweede album van deze band luisterde ik al eens, maar was daar indertijd niet erg van onder de indruk. Het navolgende Beyond The Shores kon mij al een stuk beter bekoren en ook The Loss Of Beauty is een uitstekend album geworden.

In het bandgeluid sijpelen nog steeds de invloeden van Swallow The Sun en Amorphis door, maar daarnaast weet men steeds meer een eigen identiteit te ontwikkelen. Het tempo gaat op dit album ook vaker omhoog, wat de afwisseling ten goede komt. The Loss Of Beauty is duidelijk het beste album van de band tot nu toe.

avatar van legian
Prima plaat die goed in het gehoor ligt. Het luisterd daardoor makkelijk weg, maar ze weten geen echte indruk achter te laten. De plaat duurt me uiteindelijk ook net te lang om echt geboeid te blijven.

avatar van namsaap
We gaan alweer richting het einde van het jaar en lijstjestijd komt eraan. Ik loop alle releases uit 2023 die ik aan mijn collectie heb toegevoegd nog eens langs om mijn oordeel op te frissen en te kijken of ze mogelijk in mijn top 20 een plaats krijgen.

Het nummer A Nature In Disguise is een van mijn favoriete nummers van 2023 en ook als geheel blijft The Loss Of Beauty mij boeien. Veel gedraaid dit jaar.

1. Haken - Fauna (4,5)
2. Ahab - The Coral Tombs (4,5)
3. Katatonia -Sky Void Of Stars (4,0)
4. Hypno5e - Sheol (4,0)
5. Uriah Heep - Chaos & Colour (4,0)
6. Marianas Rest - Auer (4,0)
7. Klone - Meanwhile (4,0)
8. OAK - Disintegrate (4,0)
9. Riverside - ID.Entity (4,0)
10. Shores Of Null - The Loss Of Beauty (4,0)
11. Third Eye - Vengeance Fulfilled (4,0)
12. …And Oceans - As in Gardens, So in Tombs (4,0)
13. Walg - III (4,0)
14. Enslaved - Heimdal (3,5)
15. Periphery - V: Dent Is Not A Genre (3,5)
16. Ulthar - Helionomicon (3,5)
17. Ulthar - Anthronomicon (3,5)
18. Kamelot - The Awakening (3,5)
19. Ice Age - Waves Of Loss And Power (3,5)
20. Bizarrekvlt - Den Tapte Krigen (3,5)