Woodstock Two (1971)

Label: Atlantic

1. Jimi Hendrix - Jam Back at the House (6:56)
  2. Jimi Hendrix - Izabella (5:36)
  3. Jimi Hendrix - Get My Heart Back Together (8:22)
  4. Jefferson Airplane - Saturday Afternoon / Won't You Try (5:12)
  5. Jefferson Airplane - Eskimo Blue Day (6:38)
  6. Butterfield Blues Band - Everything's Gonna Be Alright (9:01)
  7. Joan Baez - Sweet Sir Galahad (3:58)
  8. Crosby, Stills, Nash & Young - Guinnevere (5:19)
  9. Crosby, Stills, Nash & Young - 4 20 (2:26)
  10. Crosby, Stills, Nash & Young - Marrakesh Express (2:27)
  11. Melanie - My Beautiful People (4:03)
  12. Melanie - Birthday of the Sun (3:36)
  13. Mountain - Blood of the Sun (3:34)
  14. Mountain - Theme for an Imaginary Western (5:04)
  15. Canned Heat - Woodstock Boogie (13:46)
  16. Audience During Sunday Rainstorm - Let the Sunshine In (0:56)
avatar van Lennonlover
iets beter dan "leuk". Echt aangenaam om naar te luisteren. Er zitten een paar super goed nummers op. Vooral Woodstock Boogie van Canned heat. Fantastisch gewoon!!!

avatar van indana
Woodstock 2 is lang niet o goed als zijn voorganger. Het heeft eignlijk nergens de sfeer die zo tekenend is voor de eerste uitgave (3 LP's). Ook is men (weer) vergeten om artiesten als The Band of Janis Joplin toe te voegen aan dit album. Ik weet niet waarom dat is (kan zijn dat de platenmaatschappijen het niet eens konden worden) maar een gemis is het zeker.

Harald
Janis Jopplin's Woodstock tracks 1. Raise Your Hand, 2. As Good As You've been to this world, 3. To love somebody, 4. Sommertime, 5. Try, 6. Kozmic Blus, 7. I can't turn you on, 8. Work me Lord, 9. Piece of my head en 10. Ball and Chain staan er op haar solo album "Janis Joplin At Woodstock" European ITM 960007 released 30 September 1993

Track 5, 8 en 10 staan er ook op de 4 CD Box-Set Woodstock
Atlantic 82636-2 released 09 August 1994
5 en 10 op de CD Woodstock Diary
Atlantic 82634-2 released 06 September 1994

avatar van indana
Ik heb inmiddels (via bootlegs en dergelijke) alle muziek van Woodstock (het is trouwens opvallend hoe weinig muziek die 3 dagen is gespeeld).
Toch blijft het onbegrijpelijk dat bij de eerste 2 uitgaven men er bepaalde muziek niet heeft op gezet.

Stijn_Slayer
Ik heb ook bijna alles ja, in ieder geval van alle artiesten bijna alles. Valt echt heel erg op dat het wel weinig is ja..

Niet echt de beste nummers die ik ooit gehoord heb, maar wel een heel mooi document van het bekendste popfestival ooit. Blood of the Sun is geweldig.

avatar van freakey
BubbleUBoeuff schreef:
....De hoes is erg leuk. Ik vraag me af die jongetjes van de foto deze plaat ook hebben en of ze zich het festival nog kunnen herinneren.

Die jongetjes moeten van mijn leeftijd zijn en ik heb hem ook... dus wie weet...

avatar van caravelle
Ik wist niet dat deze ook bestond totdat ik in 1994 deze bij Plato in Haarlem uit een rekje viste.
Minder dan Woodstock 1 maar 4, 7, 13 en 14 zijn de toppers. 4 komt van After bathing at Bakster's een verschrikkelijke plaat van Jefferson Airplane maar dit kan ik dan wel weer waarderen. Sweet Sir Galahad wordt hier hemels mooi neergezet door Joan Baez. Alleen gitaar en stem, een ongeevenaarde live opname. Mountain is misschien niet zo bekend maar moet live een fijne band zijn geweest. In zijn totaliteit mist deze toch de sfeer van Woodstock 1. Er is daarna dus kennelijk ook geen Woodstock 3 gekomen.

avatar van Tarkus
caravelle schreef:

Er is wel degelijk een Woodstock Three verschenen, en zelfs een Four !!!