Stille Volk - Hantaoma (1997)

Frankrijk
Folk
Label: Holy

1. Ajunt de Bruxes (1:39)
  2. Leherenn (4:14)
  3. La Chasse Au Cert (1:41)
  4. Hesta Dera Cagnolis (1:29)
  5. Ode Aux Lointains Souverains (3:12)
  6. Crepuscule des Encantats (1:14)
  7. Espirits des Bois (2:00)
  8. Les Parques de La Lune (4:32)
  9. Hantaoma (2:00)
  10. Dans les Confins S'en Retourna (3:36)
  11. Muscaria (2:16)
  12. Les Chants de Pyrene (Sont Eternels) (3:40)
  13. L'aube des Encantats (1:24)
  14. La Trompuso (1:44)
  15. La Trompuso (2:55)
  16. Pleurs (3:38)
  17. Neu (1:51)
1,5
Zeer unieke muziek van deze Franse band met een Nederlandse naam! Zet deze cd op en je waant je midden in de middeleeuwen. Om de hele cd te beluisteren zul je door een zure appel moeten heenbijten want de muziek is vrij weemoedig.

De eerste cd van Stille Volk, een folkband uit de Franse Pyreneeën. In Nederland niet echt bekend, hoewel ze wel hier op festivals hebben opgetreden. Toen ze starten hadden ze geen idee wat Stille Volk echt betekende, maar vonden het wel een grappige naam. Bij metal folk liefhebbers zijn ze ook bekend. Ze bespelen vele middeeuwse instrumenten, het klinkt dan ook wel wat middeleeuws. De (samen) zang is redelijk bizar, vaak wat vals aandoend, maar daardoor heeft het wel een heel eigen stijl. Moeilijk om vergelijkingsmateriaal te vinden. De 1,5 vind ik wel heel erg laag, want in zijn soort is Stille Volk toch redelijk uniek en verrassend. De tweede cd van Stille Volk is veel experimentele dan deze eerste , daarna wordt het weer duidelijk meer folk achtig.
Beste een leuke cd. Dus zal ik hetbgemiddelde wat verhogen.