Shakta - Silicon Trip (1997)

1 stem

Dance
Label: Dragonfly

1. The Neuromancer (4:57)
  2. Lepton Head Part III (7:15)
  3. Silicon Trip (7:28)
  4. Ion Tribe (5:07)
  5. Spiritual Beings in Physical Bodies (7:48)
  6. Temporal Shift (6:27)
  7. Shakti Shakta (8:03)
  8. Inner Polarity (5:59)
  9. Loopmutant (7:05)
  10. Earthrise (7:11)
avatar van Psychedelic
5,0[permalink] geplaatst op 12 mei 2012, 2:33 uur
Oldschool Goa Trance.. Lekker nostalgisch en herkenbaar..
Als je hier op zoek naar bent kun je het beste beginnen met
Shakta of de oudere albums van Astral Projection. Zonder de mooie Indische klanken en invloeden is Goa Trance niet wat het is. En Shakta doet dit eigenlijk nogsteeds, terwijl Astral Projection meer naar Full-On Goa leunt tegenwoordig (Erg jammer)

Shakta is niet teveel van het goede. De tracks bouwen zich langzaam op. Beginnen met simpele beatjes die een aantal minuten doorgaan, maar het uiteindelijke resultaat wordt melodieus en onthoudbaar. Opbouw is Shakta's sterkste kant vind ik persoonlijk, daarom spreekt zijn muziek mij zo erg aan.

The Neuromancer, Lepton Head (Echte klassieker!) Silicone Trip en Shakti Shakta zijn mijn favorieten op Shakta's Silicone Trip.
Lepton Head blijft nogsteeds mijn favoriete Shakta track of all time en ik denk zelfs dat Lepton Head bij meerdere fans wel in de top 5 zit.

Shakta neemt je mee naar een ander wereld..
Daar waar je eeuwig kunt blijven dansen op prachtige Goa muziek.

Ik zou Silicone Trip een 3 ster geven, maar vooruit dan, omdat ik de eerste ben die stemt:
Top album, echt mijn smaak! 5*