10cc and Godley & Creme - Changing Faces (1987)

Alternatieve titel: The Best Of

Label: Polydor

1. 10cc - Dreadlock Holiday (5:03)
  2. 10cc - The Wall Street Shuffle (3:54)
  3. Godley & Creme - Under Your Thumb (3:40)
  4. 10cc - Life Is a Minestrone (4:30)
  5. Godley & Creme - An Englishman in New York (5:55)
  6. 10cc - Art for Art's Sake (4:22)
  7. 10cc - Donna (3:00)
  8. Godley & Creme - Snack Attack (3:56)
  9. Godley & Creme - Cry (3:58)
  10. 10cc - The Things We Do for Love (3:24)
  11. Godley & Creme - Wedding Bells (3:21)
  12. 10cc - I'm Mandy, Fly Me (5:22)
  13. 10cc - Good Morning Judge (2:56)
  14. 10cc - Rubber Bullets (4:44)
  15. Godley & Creme - Save a Mountain for Me (3:36)
  16. 10cc - I'm Not in Love (5:59)
avatar van ravenstein
Erg leuke verzameling succesnummers waarvan de beteren in mijn oren oa Dreadlock Holiday, Under Your Thumb, An Englishman in New York, Cry, The Things we do For Love, Wedding Bells en I'm Not in Love (één van de beste nummers ooit!) zijn.
Goeie nummers gebracht met erg veel humor.

avatar van Janz
10CC heeft in de jaren 70 briljante muziek gemaakt, die zijn tijd zeer vooruit was. Wie een verzamelaar koopt doet zichzelf te kort. Alle CD's t/m Bloody tourists kun je blind aanschaffen. Sterker nog, die zijn een must voor elke popliefhebber.

avatar van Oldfart
Janz: Hear, hear; I'll second that

avatar van ravenstein
Voor de ultieme verzamelaar van 10cc en Godley & Creme:

10cc: The Ultimate Collection

ik mis ''feel the love'' uit 1983 op dit album,maar voor de rest is het een uitstekende plaat

avatar van beaster1256
man man man , wat heeft dit jaren 70 groepje toch mooie nummers gemaakt

avatar van henk01
Is dit de mooiste compacte verzamelaar?

avatar van gaucho
henk01 schreef:
Is dit de mooiste compacte verzamelaar?

Als je met 'compact' bedoelt: al hun leukste liedjes op 1 CD, kom je met deze een heel eind in de goede richting. Zeker als je incalculeert dat hier ook de beste/bekendste nummers van Godley & Creme op staan.

Van Godley & Creme mis ik dan eigenlijk nog 5 o'clock in the morning en A little piece of heaven, maar dat vind ik niet onoverkomelijk. En van 10cc ontbreken hier hun latere hits en tipnoteringen (Feel the love, Food for thought, One two five etc.). Maar die zijn in beginsel minder interessant dan het werk tot en met '78. En daarvan staan de beste singles hier allemaal wel op. Dus als je het beste van 10cc/Godley & Creme op één schijfje wilt hebben, is dit een uitstekende keuze.

CD is wel out-of-print volgens mij, maar tweedehands vast en zeker vrij gemakkelijk te vinden.

avatar van henk01
Dan ben ik er tevreden mee. Ebay 4.50