Aphrodite's Child - Best Of (1971)

Griekenland
Rock / Pop
Label: Mercury

1. Spring, Summer, Winter & Fall (4:56)
  2. Such a Funny Night (4:33)
  3. I Want to Live (3:51)
  4. You Always Stand in My Way (3:57)
  5. Rain and Tears (3:13)
  6. Let Me Love, Let Me Live (4:42)
  7. Don't Try to Catch a River (3:41)
  8. It's Five O'Clock (3:29)
  9. Wake Up (4:02)
  10. End of the World (3:14)
avatar van musicfriek
Deze hoes herinner ik me maar al te goed. Mijn moeder had deze in de platenkast staan. Helaas is de muziek niet echt voor mij weggelegd..

avatar van jellorum
Deze meegenomen alhoewel ik alleen It's Five O'Clock kende (een gokje kan nooit kwaad) en ik ben een betje ontgoocheld, er staan een paar goeie nummers op a la 'Such a Funny Night' maar ook ondingen als 'Rain and Tears'. Hier kan ik misschien mijn vader blij mee maken. Ik wist trouwens niet dat Demis Roussos nog ooit in een groepje gezongen had....voor de ene helft: thumbs up en voor de andere helft: het weze hem vergeven.

Demis Roussos zat voor A.C., dus 1966/67 in het Griekse garagebandje We Five (niet te verwarren met het Amerikaanse bandje met dezelfde naam) en ze maakten een van de wildste versies van Wild Thing.
Deze best of was het eerste dat ik van A.C. kocht speciaal voor de singles. Vanuit deze ben ik verder gaan zoeken naar de reguliere albums en b-kantjes van singles.
Het dubbel-album 666 is hun meesterwerk.
Begin jaren 70 had je ook het Griekse bandje Axis die Engelstalig werk brachten.

Lazarus Stone
Spring, Summer, Winter & Fall toont de genialiteit van Vangelis in een vroeg stadium, break it ontbreekt en Such a Funny Night duurt hinderlijk lang op deze verzamelaar.
la lalala la, lalala, la!

avatar van Soundtracks
Er staat goed werk van deze band op deze lp. Met name ook de non album singles I Want To Live en Spring Summer Winter And Fall. De rede van het ontbreken van de nummers uit het album 666 (songs als Break), komt omdat deze verzamelaar al in 1971 uitkwam en dus niet 1975. Over het algemeen staat hier wel hun beste werk op. Maar toentertijd waren er al verzamel albums van deze band, die toch wel uitgebreider waren dan deze. Daarom geen heel hoog cijfer ook al staat er goed werk van ze op. 3,5.