The Flying Burrito Brothers - Hot Burrito (1975)

Country
Label: A&M

1. Man in the Fog (2:30)
  2. Cody, Cody (2:43)
  3. Tried So Hard (3:00)
  4. Dark End of the Street (3:55)
  5. My Uncle (2:36)
  6. The Train Song (3:10)
  7. Wild Horses (6:20)
  8. Christine's Tune (3:02)
  9. Sin City (4:10)
  10. Lazy Days (2:58)
avatar van mitch
Leuke plaat wel hoor. Goed groepje, alleen af en toe wel erg retro

avatar van Oldfart
Retro staat voor het teruggrijpen op producten en ontwerpen uit het verleden.
Hoe kan iets retro zijn dat in 'zijn eigen tijd' uitkwam?

avatar van Stijn_Slayer
Waarom staat Gram Parsons hier als special guest, terwijl hij op elk nummer meedoet en ook aan bijna elk nummer heeft meegeschreven?

avatar van zinulzki
Ik denk (ben niet zeker) dat dit komt omdat de FBB nog bestonden ten tijde van deze compilatie, zonder Gram Parsons natuurlijk.

avatar van Stijn_Slayer
Oh, oke dankjewel

avatar van kort0235
Geen slechte compilatie van de eerste twee albums (als ik het goed heb).
Maar ik prefereer dan toch de originele LP's. De 1e en 3e heb ik in mijn bezit op vinyl. De tweede, Burrito de Luxe moet ik nog op de kop zien te tikken.
Maar als ik de CD ergens goedkoop zie liggen, schaf ik die ook aan!

avatar van Jaep
Goede compilatie, en bovendien zeer goed vindbaar op vinyl op tweedehands beurzen. Dit in tegenstelling tot de eerste drie albums. Bovendien volgens mij de enige plaat die The Train Song in studioversie bevat; erg gaaf nummer (later in bewerkte vorm verschenen op het tweede album van The Souther Hillman Furay Band).

avatar van Duco van Deugen
Ook weer zo'n prettige verzamelaar. Deze groep is wellicht enigszins in de vergetelheid geraakt, maar zeker van belang geweest bij het verder ontwikkelen van het country-rock genre. Voor een groot deel voortgekomen uit de 'rokende puinhopen' van de neergang van The Byrds.

Geluidskwaliteit is goed tot zeer goed. Beste nummer is naar mijn smaak de Gene Clark-compositie "Tried So Hard". Hier en daar was er nog een bescheiden hitje dankzij singles die van dit album getrokken werden.