9th Wonder - The Dream Merchant 2 (2007)

Label: Atlantic

1. Intro (1:12)
  2. Shots (3:25)

met Big Dho en Sean Price

3. Merchant of Dreams (3:43)

met The Embassy, Skyzoo en Torae

4. Brooklyn in My Mind (4:25)

met Mos Def, Jean Grae en Memphis Bleek

5. Sunday! (4:50)

met Keisha Shontelle en Chaundon

6. Baking Soda (4:19)

met Big Treal

7. Reminisce [Take Time] (4:54)

met Big Remo The Great en Novej

8. No Time to Chill (3:01)

met Little Brother

9. It Ain't Over (2:54)

met Jozee Mo en Tyler Woods

10. The Last Time (5:08)

met Royce da 5'9", Naledge en Vandalyzm

11. Saved (3:04)

met Saigon en Joe Scudda

12. The Milky Lowa (3:35)

met Camp Lo

13. Backlash (4:16)

met Sean Boog en Buckshot

14. Thank You (3:57)

met D.O.X en O-Dash

15. Let It Bang (3:48)

met Ness en Skyzoo

16. What Makes a Man (3:13)

met Big Pooh en Buddy Klein

17. Special [Remix] * (3:24)

met Strange Fruit Project en Median

18. You Wanna * (4:09)

met NBS

avatar van waxs
Het vervolg op het eerste deel, nu 9th afscheid heeft genomen van Little Brother weet hij een indrukwekkende lijst aan gast artiesten op te tromelen. Op z'n MySpace is al het een en andere te achterhalen wat betreft de nummers op dit album.

avatar van MJ_DA_MAN
Hier word ik toch wel vrolijk van .

avatar van waxs
Er zijn overigens twee vershillende "officiele" hoesjes te vinden, wellicht dat de Europese voorkant afwijkt van de Amerikaanse

Gekkenhuis
Volgens mij is die 2e de officiële, maar dat zien we nog wel. Kijk hier ook wel naar uit, toch een van mijn favoriete producers.

Gekkenhuis schreef:

Die 2de had ik eerst ook toegevoegd, maar dat is gewoon een uitsnede van die eerste. De tijd zal het leren

Is gelekt (een maand voor de release datum!) en heb hem nu net voor de eerste keer geluisterd.
Weet niet wat iker van moet denken... Het klinkt allemaal wel lekker en het staat vol met typische 9th Wonder productions maar het blijft niet echt hangen: Geen hooks, punch lines, samples,... die mij verrast deden opkijken.

Voorlopig een 2,5, maar zou wel eens kunnen groeien.

Top album.. Stuk voor stuk dope producties.. Amper skip tracks, behalve Sunday en mja de intro, maar dat is amper een track te noemen..
Bump it all the time

avatar van MJ_DA_MAN
Echt een tegenvaller. Geen enkel nummer is op 9th's oude niveau, volgens mij heeft ie erg weinig tijd besteed aan de beats. Op bijv. Murs 3:16 klinken de beats ook vaak hetzelfde, maar dáárom hou ik zo van zijn beats, het is écht zijn stijl. Heerlijk, en lekker low-budget. Maar deze plaat, nee, nergens echt overtuigend en nergens het gevoel dat ik bij albums heb als 3:16 en Murray's Revenge. Gastartiesten voegen ook weinig toe. 2,5*. Ik hoop dat ie zijn beste beats bewaard heeft voor de nieuwe platen met Murs, Buckshot en Jean Grae.

Artifact
Én de Mic Tyson plaat natuurlijk

avatar van MJ_DA_MAN
Sean P is niet mijn favoriete rapper, helaas. En nee, ik heb hem niet expres uit de K.O. gelaten (denk ik nu aan), het is me (en anderen) gewoon ontgaan.

avatar van waxs
Wat een tegenvaller, ik vond er geen reet aan. Typische 9th Wonder producties aangevuld door een shitload aan matige gastartiesten.

gwx
Als enorme 9th Wonder liefhebber viel mij deze ERG tegen ook. Nergens meer die dope samples te vinden.

Eens met Swasko en MJ

Voor mij een 2.

avatar van Reijersen
De stijl van 9th Wonder staat me wel aan. Alleen zou het wat meer alleen moeten doen en niet steeds op de proppen moeten komen met al die features. Dat had het album een stuk interessanter gehouden. Het album heeft wel een goede positieve sfeer.

3 sterren.

MJ_DA_MAN schreef:

Hier snap ik niks van, wat is er in godsnaam slecht aan deze plaat? Het zijn mooie beats, en luister naar dat nummer Saved met Saigon, echt geweldig! No Time To Chill, het is gewoon mooie underground rap. Luister het album overnieuw en haal de teksten erbij

They don’t rewind my verses/they spin the coupe around

If you hate the 9th Wonder sound than you’ll probably want to avoid this because its more of the same but unlike artists like 50 Cent who doggedly stick to formula, 9th’s is still working. Its still dope beats, dope rhymes... Honestly, what the fuck do you want?

C Changes schreef:
Hier snap ik niks van, wat is er in godsnaam slecht aan deze plaat?

Hallo, als je mijn beoordeling wat beter leest hoef je deze vraag niet eens te stellen.

C Changes schreef:

Vind ik dus niet, jammer maar helaas. Ik kan mezelf niet verplichten tot het goed vinden van bepaalde muziek.

C Changes schreef:
Luister het album overnieuw en haal de teksten erbij

C Changes schreef:

Dit is al helemaal een zielig statement. Ik zelf vind 9th een van de betere producers van deze tijd maar IK vind dit album dus gewoon niet goed. Zijn we uitgehuild nu?

Ik weet overigens niet wie dit heeft gezegd, maar 9th Wonder is degene die o.a. produceert voor, jawel, Lloyd Banks .

"Dus je wil zeggen dat als ik hem opnieuw beluister en de teksten erbij haal (die overigens 9 van de 10 keer bagger zijn) het album opeens wél goed vind? Waarom is kritiek zo moeilijk te accepteren?"

Je hebt het alleen maar over beats, kerel.
Wees dan eens specifieker.

avatar van MJ_DA_MAN
Wat maken die teksten uit? De beats vind ik niet goed en de rappers doen me ook bar weinig, dus wat boeien de teksten?

Waarom beweer je dan dat de teksten bagger zijn?
Mafkees

avatar van MJ_DA_MAN
Ruik ik hier nou frustratie/irritatie ?

Ik bedoel er mee dat het niet uitmaakt of de teksten goed zijn, als ik de beats en raps niet goed vind. Ik vind ik niet geval de teksten óók niet goed, maar ook al waren ze dat wel had het waarschijnlijk weinig uitgemaakt. En wie gaat er in hemelsnaam een 9th-album luisteren voor de teksten ?

avatar van hiphopmaster
Dit valt inderdaad behoorlijk tegen van 9th Wonder, die er bekend omstaat om met heerlijke producties rond te strooien. In het begin slaagt hij er nog wel aardig in (Shots, Merchant of Dreams en Brooklyn in my Mind). Maar daarna gaat het eigenlijk alleen maar bergafwaarts.
Hopelijk zijn de volgende projecten van 9th Wonder van een hogere kwalteit, want dat kan deze man zeker. Dat heeft hij eerder bewezen.

Berichten verplaatst naar 9th Wonder

Rene1979
Ook ik vind dit in tegenstelling tot velen gewoon een goeie cd... Misschien wel omdat ik toch Justus fan ben