Jack Peñate - Matinée (2007)

Label: XL

1. Spit at Stars (2:33)
  2. Got My Favourite (3:52)
  3. Have I Been a Fool (2:39)
  4. Torn on the Platform (3:53)
  5. Learning Lines (3:29)
  6. Run for Your Life (3:35)
  7. We Will Be Here (4:42)
  8. Made of Codes (3:13)
  9. My Yvonne (4:13)
  10. Second Minute or Hour (3:05)
  11. When We Die (2:18)
  12. Learning Lines [Acoustic Orchestra Version] * (3:06)
Hier kijk ik erg naar uit. Heb hem al 2x live gezien (1x in Paradiso, en 1x op Lowlands) en het is toch wel een erg talentvolle artiest. Aanstekelijke afwisselende liedjes en zeer dansbaar zoals hij zelf ook vaak genoeg laat zien. Torn on the Platform is toch wel 1 van de beste singles van dit jaar tot nu toe.

avatar van chansadres
Laatst nog zijn EP gekocht! Hier ben ik erg enthousiast over!

chansadres schreef:
Laatst nog zijn EP gekocht! Hier ben ik erg enthousiast over!

Ook op Lowlands gezien trouwens! Wat een fantastische muziek en vooral een echte entertainer ala Elvis Presley. Jammer genoeg zal hij wel niet zo bekend worden...

Nou, dat valt nog te bezien. De hype rond deze man is toch behoorlijk groot en in Engeland heeft hij al een top 10 hit op zijn naam staan. Ik denk dat hij wel degelijk een grote naam kan worden.

avatar van sydbarrett
staat Didnt I er niet op?
een schande!

Hij is zo geweldig energiek en hij gaat wel bekend worden, maar hey, niet zo groot als Presley. Dat is bijna onmogelijk ^^.

Maar, de EP is geweldig, en 1 oktober ga ik deze plaat zoiezo halen!
Met band, zonder band, hij kan gewoon lekker spelen; de 3voor12-sessie van LL bewijst dat laatste zoiezo.

avatar van chansadres
Ik luister hem nu een paar keer en moet nu al toegeven: Hij is geweldig.

Ik zet hem nu al weg op 4,5 * en dat kan zelfs nog naar 5 sterren gaan.

Een mustbuy. Nu al!

Ik vind hem juist tegenvallen. Buiten de singles is hier weinig te ontdekken. Waar nummers als Have I Been a Fool, Learning Lines en Made of Codes live nog energiek en tof klonken, is het op het album allemaal 'net niet'. Jammer, want live blijft Jack een geweldig artiest.

'Torn On The Platform' is zeker niet slecht maar heeft toch te weinig eigenheid. Het zou iets van The Kooks kunnen zijn.

avatar van divart
Zeer wisselvallig album van een mogelijk toekomstig rasartiest. De eerste nummers zijn niet al te best, maar gaandeweg wordt het toch heel mooi. Maar waar Jamie-T nog weg kan komen met een allergaartje aan stijlen lukt dit Jack niet. Er staan een flink aantal fraaie songs op, maar samen is het geen album. Toch nog 3.5 ster

avatar van Pinsnider
Mwâh, is wel heel erg niets-aan-de-hand muziek... Op zich niets mis mee, maar het is net zo smakeloos als coca-cola-zero... Misschien inderdaad wachten op plaat 2..??

avatar van AriTupari
Niet slecht, helemaal niet slecht.
Hij heeft alles om een grote te worden en is in Engeland idd. al behoorlijk populair.
Ik ben benieuwd voor de toekomst.

ik zou het op *4 willen zetten, maar begin toch maar met een *3,5. Even het zonnetje afwachten en dan zien we wel. Deze gaat zeker mee op mijn zomervakantie.

avatar van divart
Inderdaad een typich gevalletje van lenteplaat. Nu hou ik meer van melancholische herfstplaatjes, maar ik merk wel dat hoe dichter de lente nadert hoe vaker ik dit draai. Ben er nu ook achter dat het probleem van deze plaat niet zozeer de liedjes zijn maar de ongelooflijk vlakke produktie. Heel erg jammer want er staan pareltjes op. Run for your life draai ik minstens 10x per dag

avatar van lauradance
ik weet niet waarom iedereen dit zo briljant vind,ik vind het bijzonder slaapverwekkend.

avatar van Darkzone
Via MTV Brand New kennis gemaakt met Jack Penate. Pull My Heart Away is een geweldig nummer van een erg lekkere cd. Dit album valt daarentegen in het niet. Komt nauwelijks boven het niveau van een beginnende artiest die als support act mage dienen van een artiest die zaaltjes trekt met ca. 1000 toeschouwers. Een paar aardige songs, de rest vooral errug saai.
Dan is opvolgers Everything Is New een reuzensprong voorwaards!