Joe Satriani - Is There Love in Space? (2004)

Label: Epic

1. Gnaahh (3:33)
  2. Up in Flames (4:33)
  3. Hands in the Air (4:27)
  4. Lifestyle (4:34)
  5. Is There Love in Space? (4:51)
  6. If I Could Fly (6:23)
  7. The Souls of Distortion (4:58)
  8. Just Look Up (4:50)
  9. I Like the Rain (4:00)
  10. Searching (10:07)
  11. Bamboo (5:55)
JonnieBrasco
Heeeeeeeeey een nieuw Satriani album !!! Als hij net zo goed is als zijn 3 voorgangers dan kan ik niet meer wachten .... Ik kijk hier bijna nog meer naar uit dan naar een nieuw album van U2, R.E.M. of Radiohead ...

avatar van Daan
Nog 9 nachtjes slapen.

iets meer dan een week *wil ehm hebben*

JonnieBrasco
ik ook, kan gewoon niet wachten! ben heel erg benieuwd in welke stijl dit album weer is ...

JonnieBrasco
Energiek, vrolijk en gelukkig is er weer een goeie balans aanwezig tussen ballads en echte up-tempo rockers. De solo-gitaar laat ons nieuwe effecten horen en staat bijna centraler dan ooit (wat voor mij niet per sé zo hoeft, ik waardeer Joe Satriani juist ook om zijn songwriting). Door de grotere nadruk op de solo-gitaar zijn de opbouw van de songs en de achtergrondmuziek af en toe een beetje standaard, maar zeker wel degelijk. Goed album weer, maar niet zo verrassend en vernieuwend als zijn vorige werken waren. "Hands In The Air" is het paradeplaatje van dit album. En o ja, bij enkele nummers wordt er een beetje gezongen!

oke oke. dit is wel een erg goed album

JonnieBrasco
Vind ik ook, van vaker luisteren wordt 'ie mooier! Stem verhoogd van 4 naar 4,5 sterren

Echt weer een lekkere Satriani cd vol met melodieuse songs en bijzonder gitaarwerk, zelfs de nummers waarop hij zingt zijn best wel mooi zoals"I like the rain"een nummer met lekker strak gitaarwerk, kortom een top cd

avatar van Koenr
Heerlijke cd, zeker 4 sterren waard.

miloz
Goed nieuws voor de liefhebbers van Joe Satraini:

Het nieuwe album komt 21 maart al uit! Ik ben ontzettend benieuwd wat voor wonderschone meldodietjes de heer Satriani ons nu weer voor gaat schotelen.

avatar van the viking
De eerste twee nummers gaan achteloos aan mij voorbij maar daarna word het interessant de up-tempo rocksongs Hands in the Air en Lifestyle gevolgd door het wonderschone
Is There Love In Space een van de hoogtepunten van het album voor mij,wat een geniale klanken hij hier uit zijn gitaar tovert is werkelijk ongelooflijk daarna volgt het opgewekte If I Could Fly(de rondvliegende vogels zouden waarschijnlijk klapwieken van bewondering) Na het degelijke The Souls of Distortion(ongelofelijk knap gemaakt) weer kippevel als zich de eerste tonen van Just Look Up openbaren dit is een geniaal nummer met buitenaardse klanken . Veel van zijn songs zijn gerelateerd aan het heelal,maar iemand die dergelijke songs maakt moet wel haast zelf een alien zijn ! In I like the Rain is er weer tijd tot bezinning,niet voor lang want na een aarzelend begin creert zich in Searching weer een waar meesterwerk af met een jankende gitaar als instrument. Bamboo is tot slot een hemelse afsluiting van dit geslaagde album !

met vriendelijke groet the viking

avatar van the viking
Voor de fans : 12 juni en 6 Juli optredens van deze unieke gitarist in Nederland !

met vriendelijke groet the viking

avatar van the viking
6 Juli staat in mijn agenda,ben al aan het trappelen van ongeduld !

groet

avatar van Hans Brouwer
the viking schreef:
6 Juli staat in mijn agenda,ben al aan het trappelen van ongeduld !

Dan ben ik, helaas helaas, met vrouw en dochters op vakantie in Italie. Soms zou je willen dat je niet op vakantie hoeft.

avatar van the viking
De kaartjes zijn inmiddels binnen ,was het maar alvast zover!
Voorlopig nog niets van een voorprogramma bekend ,jammer!

Volgens mij is er geen voorprogramma. Ook jammer dat Eric Johnson niet meegaat (wel in de US-tour)

avatar van the viking
Inderdaad jammer dat Eric Johnson niet meegaat ! Mag hem zelf graag horen !

avatar van the viking
En die 6 Juli moet natuurlijk 5 Juli zijn !

If I could Fly....dit nummer heb ik inmiddels 102 keer achter elkaar geluisterd.

ooo en souls of distortion..WOW

avatar van Grandmaster
Chris Martin vond If I could fly schijnbaar ook fraai want Satriani heeft nu Coldplay beticht van plagiaat. Persoonlijk hoor ik ook een grote gelijkenis met de melodielijn van Viva la Vida. En denk nu niet dat ik geen sympathie voor de band koester of dat ik een Satriani-adept ben, maar ik hoor het gewoon er wel in.

Grappig te lezen hoe op diverse forums fans van beide partijen elkaar in de virtuele haren vliegen. We zullen afwachten of er een rechter aan te pas gaat komen, ondertussen maar gewoon genieten van beide nummers. De controverse heeft me in ieder geval gewezen op een verborgen juweeltje in mijn eigen collectie

avatar van Grandmaster
euhhmm...vond het al zo raar dat niemand het hier over de kwestie heeft gehad, de echte battle vind bij de Coldplay-entry zelf plaats zag ik net. Had het kunnen weten natuurlijk

avatar van richiedoom
If I Could Fly luister ik bijna elke dag wel een keer. Het is een prachtige compositie. Je krijgt er een heel erg zomers gevoel door. Ook hands in the air, lifestyle, is there love in space, souls of distortion en just look up vind ik zeer sterke nummers. Maar over het algemeen viel dit album me toch een beetje tegen. Veel composities vind ik niet sterk genoeg.

avatar van Helicon
If I could fly swingt echt de pan uit!!! HET DAK ERAF!! En natuurlijk Searching.

avatar van Cabeza Borradora
Grandmaster schreef:

Nu is het er toch stilletjes.... Ik vind dit anders toch wel wat:

C.play regelt plagiaat kwestie

Toeval?

avatar van richiedoom
Ik vind het nog steeds heel moeilijk. Als ik een riffje of een melodie heb bedacht op mijn gitaar, en ik laat het horen aan een maat van me, dan zegt ie soms: hey dat lijkt verdacht veel op een ander nummer. Als hij mij dan dat nummer laat horen, dan denk ik verrek, dat klinkt inderdaad wel ongeveer hetzelfde.

Echter, in dit geval lijken de nummers wel extreem veel op elkaar, dus ik denk dat in dit geval joe satriani gelijk heeft. Maar If I Could Fly is natuurlijk wel een top nummer. Coldplay had misschien beter om toestemming kunnen vragn bij joe om het nummer te coveren met zang er bij.

Joy
ik gok dat die knakker van coldplay ergens dat satriani nummer heeft gehoord en dat is er onbewust uitgekomen in de vorm van zijn eigen nummer

avatar van KKOPPI
Joy schreef:

chris martin? moet toeval zijn das een brave kerel. het is alsof je robbie williams ervan verdenkt nooit te hebben gedronken.

avatar van dreamtheater22
Just Look up is toch wel een van zijn mooiste nummers.Ik ben hem zelf ook aan het leren op gitaar.Verder een hele goede cd trouwens alleen een beetje jammer dat hij weer moet gaan zingen aangezien hij dat niet kan.