The Comsat Angels - To Before (2007)

Label: Renascent

1. Mass [Demo] (4:06)
  2. Have You Seen [Demo] (3:03)
  3. Work [Demo] (4:04)
  4. I Get Excited (B-side) (2:56)
  5. The House That....[Demo] (4:40)
  6. Red Planet (A-side) (2:41)
  7. Specimen No 2 (B-side) (2:29)
  8. Eye of the Lens [Demo] (4:14)
  9. You Never Learn [Demo] (3:31)
  10. Tilted [Demo] (3:22)
  11. Island Heart [Demo] (4:06)
  12. Time to Burn [Demo] (4:19)
  13. Lost Continent [Demo] (4:40)
  14. Something's Got to Give [Demo] (3:49)
  15. You Move Me [Demo] (3:51)
  16. Carried Away [Demo] (4:12)
  17. Born Again [Demo] (4:02)
  18. Ice Sculpture (4:44)
  19. She's Invisible (3:58)
  20. Under the Influence [Demo] (4:26)
  21. I.K.T.F. [Demo] (4:08)
  22. Transport of Delight (3:24)
  23. Venus Hunter [Demo] (6:09)
  24. There's Something Going On [Demo] (3:28)
perfume
Een prachtige release van The Comsat Angels hele vroege werk. Met oude demo's uit 1978! Als iemand wil weten hoe nu die hele vroege postpunk/new wave klonk. Luister dit dan eens.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Fraai album van the Comsat Angels uit de periode 1978-1993 bestaande uit voornamelijk demo"s die over het algemeen verrassend goed klinken.
CD 1 stamt uit hun beginperiode, bij sommige nummers is het even doorbijten maar je hoort het talent & impact van de band, de meeste nummers zijn rauw en wat ongepolijst maar na meerdere luisterbeurten ben ik deze schijf steeds meer gaan waarderen.
De stem van Stephen Fellows vind ik overigens later wat beter tot zijn recht komen.
CD 2 is gewoon weergaloos, om te beginnen zijn de demo"s van de nummers Lost Continent , Carried Away & Under The Influence van het meesterwerk Chasing Shadows ( 1986 ) bijzonder interessant.
Daarnaast zijn de voor mij onbekende nummers Ice Sculpture & She"s Invisible gewoonweg fantastisch.
Dit is een heerlijk dubbelalbum die als fraaie aanvulling dient voor al het werk wat ik al van deze ondergewaardeerde band in de kast heb staan.