Tosca - Suzuki (2000)

3. Annanas (6:35)
  4. Orozco (5:25)
  5. Busenfreund (5:16)
  6. Honey (5:57)
  7. Boss on the Boad (6:03)
  8. John Tomes (5:05)
  9. Ocean Beat (4:33)
  10. The Key (7:00)
  11. Doris Dub (4:00)
  12. Pearl Off (3:13)
Ik vind het solowerk van de heren Kruder en Dorfmeister nog niet zo om over naar huis te schrijven. Ze kunnen beter weer samen gaan werken en dan gewoon weer remixes maken van het werk van anderen. Want daar zijn ze meesters in.

Vreemd album.
De ene keer zet ik 'em op en vind er niks aan en de ander keer vind ik 'em dan toch wel weer oke.
Maar ik ken slechtere in dit genre, downtempo (geen lounge)

De Tosca-cd OPERA is daarentegen wel ERG goed.

b*art schreef:

Maar ik ken slechtere in dit genre, downtempo (geen lounge)

Grappig: zo ervaar ik dat ook .

Orozco vind ik een heel mooi nummer, de rest moet ik nog ontdekken.

Ik vind het steengoed. Vooral Busenfreund. Suzuki in Dub is nog veel beter trouwens maar die staat niet bij de albums.

avatar van LeRoi
Eens: het beste is D(orfmeister) als K(ruder) er ook bij is. De combinatie met Huber is echter meer dan OK. Suzuki is denk ik wel de beste van Tosca (vd 3 die ik heb).

avatar van Djarune
geweldig album. Naast alleen luisteren wordt ie ook voor meer doeleinden gebruikt. Beste sekscd die er bestaat!

avatar van LeRoi
Ik weet het zeker: deze plaat is echt helemaal AF!! Daarmee een TOP-plaat binnen het genre 'Lounge'. Full score derhalve en verhoog 'm naar 5.

N.b. Dat ie 'multi-inzetbaar' is (Djarune) speelt daarbij geen rol.....nou ja, vooruit een beetje dan....... ......

avatar van YoG
YoG
Aparte lounge.. niet van dat typische loungeclub-achtige, uitgemolken

Ik luister veel liever naar de remixes op "Suzuki in Dub"

b*art schreef:
Maar ik ken slechtere in dit genre, downtempo (geen lounge)

De Tosca-cd OPERA is daarentegen wel ERG goed.

Inderdaad.. eigenaardig

avatar van muziekhater

avatar van djarend
Goh. kom net tot de ontdekking dat dit juist toch wel hun beste cd is, de nieuwe nog niet goed kunnen beluisteren maar die komt komende vrijdag uit dus dat hoor ik dan wel

muziekhater schreef:
Stukken minder dan "..in dub" of J.A.C. Soms zelfs ronduit saai.

ik vind dit een heel mooi album, en is ook de enige die ik van ze ken, dus je maakt me wel heel nieuwsgierig

avatar van Djarune
muziekhater schreef:
Stukken minder dan "..in dub" of J.A.C. Soms zelfs ronduit saai.

totaal niet waar. Ik vind dit het beste wat Tosca ooit gemaakt heeft

avatar van YoG
YoG
djarend schreef:

In mijn humble opinion is Suzuki In Dub nog beter

Ik zie trouwens dat ie niet op Mume staat... jammer..
Zal wel komen door het beleid dat er minimaal 'zoveel' nieuwe nummers op moeten staan?

Ik vond Suzuki een beetje tegenvallen.. dat kwam denk ik vooral omdat In Dub daarvóór al hoorde. In dat album zit veel meer pit

avatar van shimahero
mooie zomerse plaat

Ik lust graag annanas

YouTube - Tosca - Annanas

avatar van Minneapolis
Het kakt behoorlijk in na nummer 7, en misschien is het ook wat gedateerd, maar voor mij is dit toch wel een klassieker in het genre.
Dat eerste stuk van de plaat (nummer 2 t/m 7 dus) vind ik nog steeds erg fijn klinken, en stukken leuker dan hun latere werk.

avatar van Sandermannetje
Deze plaat klopt helemaal, meesterwerk binnen de lounge. Nooit meer geëvenaard door Tosca.

avatar van Manfield
Met 0,5* verhoogt vanwege Suzuki, Orozco en Honey. Toppers in het genre zijn dat! Goede piano en string samples. Lekker om bij weg te dromen! Downtempo ten top.
Helaas, wel een te wisselvallige plaat voor een heel ruime 4*, maar krijgt toch het voordeel van de twijfel.