Dolly Parton - Rockstar (2023)

Rock / Country
Label: Butterfly

1. Rockstar (4:36)
  2. World on Fire (4:21)
  3. Every Breath You Take (4:22)

met Sting

4. Open Arms (3:16)

met Steve Perry

5. Magic Man (5:02)

met Ann Wilson

6. Long as I Can See the Light (4:11)

met John Fogerty

7. Either Or (4:20)

met Kid Rock

8. I Want You Back (5:03)

met Steven Tyler

9. What Has Rock and Roll Ever Done for You (5:01)

met Stevie Nicks

10. Purple Rain (7:51)
  11. Baby, I Love Your Way (4:58)

met Peter Frampton

12. I Hate Myself for Loving You (4:07)

met Joan Jett and the Blackhearts

13. Night Moves (5:39)

met Chris Stapleton

14. Wrecking Ball (3:55)

met Miley Cyrus

15. (I Can't Get No) Satisfaction (3:53)

met P!nk en Brandi Carlile

16. Keep On Loving You (3:26)

met Kevin Cronin

17. Heart of Glass (3:41)

met Debbie Harry

18. Don't Let the Sun Go Down on Me (5:42)

met Elton John

19. Tried to Rock and Roll Me (3:49)

met Melissa Etheridge

20. Stairway to Heaven (7:48)

met Lizzo en Sasha Flute

21. We Are the Champions (3:51)
  22. Bygones (3:59)

met Rob Halford

23. My Blue Tears (4:03)

met Simon Le Bon

24. What's Up? (4:38)

met Linda Perry

25. You're No Good (3:14)

met Emmylou Harris en Sheryl Crow

26. Heartbreaker (3:39)

met Pat Benatar en Neil Giraldo

27. Bittersweet (4:03)

met Michael McDonald

28. I Dreamed About Elvis (3:38)

met Ronnie McDowell

29. Let It Be (4:27)

met Paul McCartney en Ringo Starr

30. Free Bird (10:45)

met Ronnie Van Zant

31. Rockin' It [Live] * (3:06)
  32. Hit Me with Your Best Shot * (2:59)
  33. Mama Never Said * (3:47)
  34. Two Tickets to Paradise * (4:43)
  35. Jolene * (3:12)

met Måneskin

36. Stay Out of My Bedroom * (3:36)
  37. Bridge Over Troubled Water * (5:07)
  38. The Entertainer * (4:35)
  39. Sweet Dreams (Are Made of This) * (4:35)
totale tijdsduur: 2:21:18 (2:56:58)
avatar van S1998
30 nummers?! Niets dan respect voor deze levende legende. Zelfs op haar 77e is Dolly nog hard aan het werk: een nieuwe parfumlijn, albums, een boek, tv-shows, documentaires. Deze vrouw doet meer dan de gemiddelde popster die de 40 is gepasseerd!

Al dat werken houdt Dolly blijkbaar jong, want ze ziet er geweldig uit. En ook haar stem klinkt ongelofelijk voor iemand van die leeftijd! Deze vrolijke en optimistische verschijning is wat de wereld nodig heeft en daar hoef je niet eens haar muziek leuk voor te vinden!

avatar van Pinsnider
Ik doe mee; niets dan respect voor Mevrouw Parton. Of alle samenwerkingen en uitvoeringen dan al of niet goed uitpakken is van ondergeschikt belang....

avatar van Kramer
Nou ja, "van ondergeschikt belang"... als het echt nergens naar klinkt kan ze nog zo'n gezellig typ zijn, maar dan heb ik toch liever dat Dolly haar hobby's voor zichzelf houdt. Maar voor hetzelfde geld wordt dit ook in muzikaal opzicht een genietbaar album - we zullen zien! Al beloven de titels en gastartiesten weinig goeds...

avatar van Mssr Renard
Ik vraag me af hoe zij in godensnaam nummer 30 heeft kunnen opnemen. Ronnie is in 1977 overleden.

Zijn de rest wel echt samenwerkingen? Of zingt ze over bestaande nummers heen?

Edit: ik zocht het op, het zijn oude opnamen van hem. Overigens speelt Gary Rossington ook mee op die song, en die is inmiddels ook overleden. Het voelt een beetje macaber aan zo.

avatar van Poles Apart
Mssr Renard schreef:

Zijn de rest wel echt samenwerkingen? Of zingt ze over bestaande nummers heen?

The album also features other artists stepping in to cover famous songs, with Pink and Brandi Carlile tackling the Rolling Stones’ ‘(I Can’t Get No) Satisfaction’ and Lizzo interpreting Led Zeppelin’s ‘Stairway to Heaven.’ Names like Sting, Elton John, Paul McCartney, and Ringo Star will be taking part in the project, and notably, the late Ronnie Van Zant, Gary Rossington, and Artimus Pyle‘s voices will be included in a rendition of ‘Free Bird.’

Geen Teletijdmachine voor Dolly dus.

avatar van Mssr Renard
Poles Apart schreef:

Geen Teletijdmachine voor Dolly dus.

Stem van Ronnie, slidegitaar van Gary, en begeleid door The Artimus Pyle Band. Dat is wat ik ervan mee heb gekregen. Volgens mij hebben Artimus en Gary uberhaupt nog nooit een woord gezongen. Ter info: Artimus was ooit drummer bij Lynyrd Skynyrd maar tourt met zijn eigen band. Hij heeft nog een film gemaakt, waar de ervan van Van Zant niet blij mee waren. Dus vind deze samenwerking met Gary erg bijzonder.

Gary zal ten tijde van de opnamen nog geleefd hebben, maar de stem van Ronnie kan niet anders dan uit het archief getrokken zijn.

avatar van S1998
World On Fire is vandaag uitgekomen, en vind het oprecht een lekker nummer! Dolly goes Rock-‘n-roll y’all

avatar van jdeg
In 2022 werd Dolly Parton opgenomen in de Rock and Roll Hall of Fame. Zelf vond ze dat een beetje raar omdat ze nooit een rockalbum had gemaakt. Daarom besloot ze dit album te maken zodat ze recht deed aan de eretitel. Wat mij betreft een mooi idee, maar ik kan niet zo goed wennen aan haar stem onder rockmuziek.

jdeg schreef:
Toch hier en daar een lekker nummer…

Het album is nog niet uit toch?

avatar van jdeg
S1998 schreef:

Het album is nog niet uit toch?

Mijn excuses, je hebt gelijk. Geklets van mijn kant. Mijn dochter is een groot fan en heb hele gesprekken met haar over muziek. Met name over Dolly. Ze heeft mij wat YouTube nummers uitvoerig laten horen en haar nieuwe single Bygones. Ik was echt in de veronderstelling dat dit haar nieuwe album was. Ik moet beter lezen, mijn excuses! Ik pas mijn post aan (en laat deze quote natuurlijk staan) en stem natuurlijk verwijderd, want dat gaat dan ook nergens over 🫣

Neemt niet weg dat ik haar motivatie om dit album te maken bijzonder kan waarderen..

avatar van S1998
Ik dacht al, misschien is er iets gelekt ofzo.

Ook benieuwd naar het album inderdaad

avatar van Arjan Hut
Alles wat ik tot nu toe gehoord heb vind ik te gek. Ga maar vast sparen voor de release.

avatar van Slowgaze
Mssr Renard schreef:

Wacht maar tot je ontdekt hoe André Hazes Jr. carrière heeft gemaakt.

Wauw! Deze versie van Wrecking Ball met haar petekind Miley Cyrus

Ook een leuke verwijzing naar Dolly’s I Will Always Love You op het eind.

avatar van vigil
Ik kijk hier wel naar uit, wel een lange zit maar ach...

avatar van Edwynn
Het stoere Bygones met Rob Halford (en ook nog Nikki Sixx en John 5) is nog best leuk. Weer es wat anders dan dat verrekte 9 to 5.

De rest laat ik maar voor wat het is.

avatar van Premonition
S1998 schreef:
Al dat werken houdt Dolly blijkbaar jong, want ze ziet er geweldig uit.

en geen spoor van sarcasme, ik hou ervan

avatar van Gert1980
S1998 schreef:
30 Al dat werken houdt Dolly blijkbaar jong, want ze ziet er geweldig uit.

Is dit serieus bedoeld? Het werken houdt haar jong??
En is iemand die helemaal op en top verbouwd en strak gespoten is wat we tegenwoordig labelen als er geweldig uitzien? De ene kant van haar lip lijkt wel verlamd te zijn van alle behandelingen.
Sorry, maar er geweldig uitzien vind ik niet op tante Dolly van toepassing.
Wél komt ze ongelooflijk leuk en nuchter over, iets waar veel andere artiesten nog iets van kunnen leren. Heb zelf diverse albums van haar in de kast staan, maar wat ik tot nu toe van dit album heb gehoord... en dat 30 nummers lang???

Gert1980 schreef:

Is dit serieus bedoeld? Het werken houdt haar jong??
Sorry, maar er geweldig uitzien vind ik niet op tante Dolly van toepassing.

Ja kijk, het is natuurlijk een kwestie van smaak. Maar voor iemand van 77 ziet ze er toch geweldig uit?! Dolly is al decennia eerlijk over haar plastische ingrepen en het dragen van pruiken, ook toen dat nog ‘taboe’ was om over te spreken. Ze doet lekker waar ze zin in heeft en beschikt over de nodige dosis zelfspot!

En uiteindelijk trekt het ook wel weer bij of worden alleen ‘slechte’ foto’s gepubliceerd. Kijk naar Madonna. Een jaar geleden dacht iedereen dat ze volledig was doorgeslagen en ‘er niet meer uitzag als Madonna’. Maar als je nu beelden van haar tour bekijkt, ziet ze er goed uit en lijkt ze weer op zichzelf.

avatar van Gert1980
Ik vind Madonna er verschrikkelijk uitzien momenteel. Wij worden het niet eens geloof ik.

Maar geweldig uitzien vind ik mensen die zonder poespas er goed uitzien.

Tja, wat zal ik er eens over zeggen. Het is een behoorlijk lange zit dit rockalbum van Dolly. Rock tussen enorme aanhalingstekens wel.

Veel gastartiesten ook, dat zal de verkoop zeker een extra boost geven.

Cover albums zijn altijd gewaagd (dat schrijf ik geloof ik bij elk cover album wel), dus dat is hier niet anders. Maar toch voelt het alsof Dolly het gewoon doet omdat ze dat leuk vindt. Een grote jukebox en dan veel artiesten uitnodigen, een aantal om mee te doen op hun eigen nummer.

Er is zelfs een bonustrack met Måneskin van het nummer Jolene aan toegevoegd. Het clipje wat daarbij te zien is toont een hoop lol en meer is dit hele album ook niet.

Het stelt allemaal weinig voor, maar toch is het best lollig om te horen en ik kan me voorstellen om dit lekker hard in de auto te draaien tijdens een lange rit (het album is immers een lange zit) en dan maar lekker meezingen.

Als je het niet al te serieus neemt is het goed te doen, anders kan je er gewoon met een grote boog omheen. En ja, de ene cover is beter uit de verf gekomen dan de andere (zoals altijd) en als ze dan net die ene van jouw favoriet pakt dan trek je daar nuffig je neus voor op (ik noem geen titel... maar een gospelversie....djeeeezzz)

Staan best leuke nummers op dit album maar de stem van Parton is nu niet echt het sterkste onderdeel van de plaat.

avatar van Kos
Kos
Paar stukjes gehoord op de radio maar snap echt niet dat dit zo highly anticipated is. Echt niks bijzonders.

Kalamitsi
Nou ja rockstar? Op het eerste gehoor een gezellig muzikaal feestje. Gasten te over. Meer is het niet. Minder ook niet. Nog maar eens luisteren. Op basis van interviews: een tante waar ik graag bij op schoot kruip en mijn hoofd vlij tegen haar gerestaureerde voorgevel.

avatar van Matthijs78
Dit album is net die frikadel uit de muur tijdens het stappen. Lekker maar het vult voor geen meter.

Hulde overigens om dit op je 77ste nog op poten te zetten.

avatar van Funky Bookie
Ik vind het wel charmant gedaan. Dolly is natuurlijk een tof wijf (in zoverre ik dat kan beoordelen) en de achterliggende gedachte waarom dit album gemaakt is, vind ik schitterend. De covers zijn vaak prima gedaan met goede gasten. Het is alleen wel een lange zit.

Alle respect en waardering voor deze powervrouw die al decennia lang geweldige country songs schrijft en met veel enthousiasme weet te brengen.
Het is echter lachwekkend en triest tegelijk dat deze dame tot de R&R hall of fame is toegelaten en dat zij na het aanvankelijke bedanken voor de eer zich toch in de gekkigheid heeft laten meeslepen. En "gekkigheid" mag worden gelezen als een eufemisme gelet op de wetenschap welke rock artiesten met grote verdiensten voor het genre nog altijd niet in de Hall of fame zijn geëerd!

Wat dit album betreft? Ik ga het met een open houding beluisteren. Maar zelfs als dit album grandioos is, kan dat nog geen reden zijn om haar een plaats te bezorgen in de R&R hall of fame. 1 zwaluw maakt immers ook nog geen zomer.

Nou, nou, nou, nou...........heb een poging gewaagd, maar wtf! Ga er niet eens een score aan geven. Een dezer dagen maar weer eens een wat ouder country album van deze dame beluisteren. Zal vast een effectief antiserum zijn na deze shit.
Werkelijk alle negatieve recensies die ik vooraf heb gelezen en gehoord zijn veel te mild, Wat een drek.
Krijg associaties met Danzig's cover album "Danzig sings Elvis"..................................

Draakje1968 schreef:
Krijg zowaar associaties met Danzig's cover album "Danzig sings Elvis"..................................

Excuses, was niet de bedoeling dubbel te plaatsen.............