Beaugarde - Solo Mortale (1978)

Label: Ariola

1. Solo Mortale (6:05)
  2. I Ain't Got No Leg (4:02)
  3. Alley Girl (4:45)
  4. Gimme a Break (4:30)
  5. Emancipation Blues (3:24)
  6. Brother (8:23)
  7. Slow 'n Easy (4:03)
  8. Livin' in a Dream (4:56)
  9. Pan's Love Affair (5:28)
Hele aparte muziek van het duo Hollestelle / Gort. "Solo Mortale" is heel goed, evenals "Brother" en "Pan's love affair". "I ain't got no leg" was destijds de single.

Obscure Nederpop! Helaas behoorlijk onbekend gebleven en ondergewaardeerd. Platenmaatschappij Ariola moest opeens niets meer weten toen de plaat in 1978 af was en verscheen. Ondanks dat het veel op radio werd gedraaid, werd aan verdere promotie door Ariola niet gedaan. Vreemd en jammer!

De Nederpopbijbel uit 1982 maakt melding van een tweede album uit 1980 en nog een single uit 1979, maar die zijn nooit verschenen.