Metro Boomin - Spider-Man: Across the Spider-Verse (2023)

Alternatieve titels: Metro Boomin Presents Spider-Man: Across the Spider-Verse | Spider-Man: Across the Spider-Verse (Soundtrack from and Inspired by the Motion Picture)

Hip-Hop / R&B
Label: Republic

1. Annihilate (Spider-Man: Across the Spider-Verse) (3:51)

met Swae Lee, Lil' Wayne en Offset

2. Am I Dreaming (4:16)

met A$AP Rocky en Roisee

3. All the Way Live (Spider-Man: Across the Spider-Verse) (4:05)

met Future en Lil Uzi Vert

4. Danger (Spider) (3:25)

met Offset en JID

5. Hummingbird (5:19)

met James Blake

6. Calling (Spider-Man: Across the Spider-Verse) (3:39)

met Swae Lee, NAV en A Boogie wit da Hoodie

7. Silk and Cologne [Spider-Verse Remix] (2:42)

met EI8HT en Offset

8. Link Up [Spider-Verse Remix] (Spider-Man: Across the Spider-Verse) (3:15)

met Don Toliver, Wizkid, Beam en Toian

9. Self Love (Spider-Man: Across the Spider-Verse) (3:09)

met Coi Leray

10. Home (3:15)

met Don Toliver en Lil Uzi Vert

11. Nonviolent Communication (3:29)

met James Blake, A$AP Rocky en 21 Savage

12. Givin' Up (Not the One) (3:54)

met 21 Savage, 2 Chainz en Don Toliver

13. Nas Morales (2:47)

met Nas

14. Viktor Mora - Ansiedaded * (2:54)
  15. Dominic Fike - Mona Lisa * (3:06)
  16. Becky G en Ayra Starr - Take It to the Top * (2:05)
  17. Shenseea - Infamous [Spider-Verse Remix] * (2:13)

met Myke Towers

18. Big Boss Vette en Omah Lay - I Can't Stop * (2:13)
  19. Pop Money - Another Dimension * (2:59)
avatar van Yestsida
Danger (Spider), Silk & Cologne, Home en Givin' Up (Not the One) zijn de 4 tracks die niet geproduceerd zijn door Metro Boomin. Voor de rest heeft deze jonge producer al deze tracks voor de nieuwe animatiefilm van Spider-Man mogen produceren.

avatar van Yestsida
Dit is geen typisch Metro Boomin album.

Young Metro mag dan wel de hoofdartiest zijn van deze compilatie en er de executive producer van zijn maar het klinkt wel heel duidelijk als een filmsoundtrack. Hij geeft ons met dit project de soundtrack van de tweede animatiefilm van Spider-Man, namelijk Spider-Man: Across the Spider-Verse. De film zelf moet ik nog zien maar als het zo goed is als haar voorloper (Spider-Man: Into the Spider-Verse) kan die niet tegenvallen! Deze jonge producer zou blijkbaar zelfs een cameo maken als Metro-Spider in de film.

Sonisch moet je niet verwachten dat je hier een album krijgt als zijn twee soloalbums. Swae Lee, Future, Lil' Uzi Vert, Nav, A Boogie wit a Hoodie en Don Toliver staan sowieso bekend voor hun singy-songy rapstijl en dat is exact wat ze ook doen op deze compilatie, rappen horen we die mannen hier niet doen.
Lil' Wayne, Offset, A$AP Rocky, JID, 21 Savage, 2 Chainz en Nas zijn de enigen die tijdens deze kleine 50 minuten rappen. Het genre 'Hip Hop' voelt daarom eigenlijk ook niet meer op zijn plaats. Hier krijgen we duidelijk meer R&B, Pop en zelfs Latin-vibes die tegenwoordig zo populair zijn.

Wegens deze commerciële sound dat bar weinig met Hip Hop te maken heeft kan ik hier niet zo van genieten als van Metro Boomin's vorige werk, voornamelijk niet zoals ik dat doe van het bijna briljante Heroes & Villains.
Toch luistert het over het algemeen lekker weg en is het vooral fijne achtergrondmuziek wanneer er andere mensen zijn.

De twee tracks waar Swae Lee een prominente rol heeft (Annihilate en Calling) doen het goed bij mij. All the Way Live is heerlijk en dat komt voornamelijk door het aanstekelijke refrein van Future. Danger (Spider) zou al moeite gedaan moeten hebben om tegen te vallen met Offset en JID die er op te horen zijn. James Blake hoor ik altijd graag voorbij komen op Hip Hop-platen en ook Nonviolent Communication en zijn solotrack Hummingbird zijn hoogtepunten... die man kan geweldig zingen!
Silk & Cologne zou van mij gerust een radiohitje mogen worden.
Coi Leray kende ik dan eigenlijk enkel als dochter van Benzino en ik dacht dat ze een rapper was maar dat laat ze toch niet horen op Self Love. Heerlijk sfeertje zet ze neer op dat mellow nummertje hoor!

De rest luistert ook goed weg maar doet me vrij weinig. Nas Morales is de vreemde eend in de bijt aangezien die levende legende voor geen meter past bij de rest van dit collectief. Dat maakt het geen slecht nummer uiteraard, het past gewoon niet bij al de voorgaande nummers.

Danger (Spider) + Givin' Up (Not the One) (Honorable C.N.O.T.E.), Silk & Cologne en Home zijn de vier tracks die niet geproduceerd zijn door Metro Boomin maar ze passen gewoon netjes in het geheel dat deze soundtrack vormt.

Als dit het derde deel was geweest in zijn Heroes-trilogy was ik (vet) teleurgesteld geweest, als soundtrack voor een grote tekenfilm van Spider-Man past het echter wel!

avatar van Kondoro0614
Yestsida schreef:
Dit is geen typisch Metro Boomin album.

Ik zal daar niet aan twijfelen dat het derde deel gewoon weer tering hard gaat worden! MB is voor mij nu op het moment de meest gerespecteerde producers aan het werk, en kan niet wachten hem aankomend weekend te zien op RL. Verder wederom eens met je recensie, als filmmuziek is het prima.