Green Day - 1,039/Smoothed Out Slappy Hours (1991)

Punk / Rock
Label: Lookout!

1. At the Library (2:28)
  2. Don't Leave Me (2:39)
  3. I Was There (3:36)
  4. Disappearing Boy (2:52)
  5. Green Day (3:28)
  6. Going to Pasalacqua (3:31)
  7. 16 (3:24)
  8. Road to Acceptance (3:36)
  9. Rest (3:06)
  10. The Judge's Daughter (2:34)
  11. Paper Lanterns (2:25)
  12. Why Do You Want Him? (2:33)
  13. 409 in Your Coffeemaker (2:54)
  14. Knowledge (2:20)
  15. 1,000 Hours (2:26)
  16. Dry Ice (3:45)
  17. Only of You (2:46)
  18. The One I Want (3:01)
  19. I Want to Be Alone (3:09)
avatar van Darkshines
Ik wist niet dat greenday nog een album had gemaakt voor kerplunk. Echt een geweldig album. waarin je al een beetje de voortekenen van hun verdere succesalbums hoort.
Voor de fan is ie zeker aan te raden.

Ik denk dat dit toch het beste album is van Green Day, dat lekkere oude ruwe geluidje er nog in toen alles voor hun nog lekker oncommercieel was. Nummers zoals Dry Ice, Going To Pasalacqua, Don't Leave Me, Why Do You Want Him?, zijn natuurlijk de uitschieters...heerlijke meezing feel good pretpunk van de jongens...aanrader 4*!

avatar van ariedirk
????
ik vind er niet veel aan, een saaie langdraaige plaat
alleen knowledge is een leuk nummer.
ik vind het niet gek dat ze pas met dookie bekend werden

Roerbakmie
Aantal goede tracks op dit album: 1000 Hours, I want to be alone, Paper laterns maar niet zo goed als een aantal andere greenday albums.

Wel goed alum. Veel nummers Knowledge is goed

Knowledge is een mooie cover van Operation Ivy. Al vind ik hun versie een stuk energieker. Wel aan te raden om eens te luisteren, dat origineel.

avatar van Ducoz
ariedirk schreef:
????
ik vind er niet veel aan, een saaie langdraaige plaat
alleen knowledge is een leuk nummer.
ik vind het niet gek dat ze pas met dookie bekend werden

Hij is ook langdradig omdat het 3 EPs die zijn samengevoegd zijn! Wat overigens erg goed uit heeft gepakt.

avatar van Tijn79
Ik vind dat langdradige zeker meevallen.
Het is hier nog een piepjong bandje met een nog ietwat eentonig geluid weliswaar,
maar er staan toch een aantal heerlijke GD klassiekers op.

Ik vind dit één van de beste albums van Green Day, een simpel album met toch erg leuke teksten, daarnaast is het muzikaal erg maar dan ook erg goed, al het werk is goed, van Drum tot Basgitaar, erg mooi.
Mike Dirnt heeft op dit album zich eigen fantastisch uitgeleefd en fantastische bas partijen neer gezet, dat geldt ook voor Billie Joe en John Kiftmeijer die toen de drums bestuurden, goeie drummer!

Persoonlijk lijkt het me erg gaaf als Green Day, met dit album gaat touren en hier nieuw leven in gaat blazen, dat lijkt me echt fantastisch!

Leuke cd, toffe songs en in een mooi cd doosje verpakt.
Voor de fans van Green Day zeker een aanrader!

PriestMaiden
Voor hun doorbraak met Dookie heeft Green Day nog goed materiaal gemaakt. Dit is nog zonder Tré Cool. I Was There, Don't Leave Me, Green Day en Knowledge zijn zeer zeker de moeite.

Topalbum dit
De nummers hebben een goeie tekst en ze zijn ook gewoon lekker om aan te horen!
Vind dit beter dan 21st Century Breakdown, hopen dat Green Day weer wat meer terug naar hun roots gaat.

Dit is ook meer een verzameling van eerder uitgebracht werk nog voor 1991. Het eerste album van Green Day was 39/Smooth. 1,039/Smoothed Out Slappy Hours bevat dat gehele album, alsook de twee eerder uitgebrachte EP's 1,000 Hours en Slappy.

Why Do You Want Him? werd door Billie Joe geschreven toen hij 14 was