Flip Kowlier - De Man van 31 (2007)

Belgiƫ
Label: Petrol

1. Eindelijk (5:20)
  2. Donderdagnacht (3:11)
  3. Onder Nen Buom (3:35)
  4. Elikopter (4:52)
  5. Caravan (3:32)
  6. Idderkji Ipnieuw (3:26)
  7. Meiske (3:01)
  8. Ilse Zegt (4:15)
  9. El Mundo Kapotio (2:48)
  10. Niemand (3:58)
  11. De Man van 31 (4:05)
avatar van AriTupari
Op het eerste gehoor is dit de beste van zijn drie soloplaten. Natuurlijjk wel via de luisterpaal beluisterd, dus dit is nog geen definitief oordeel.

avatar van Dielie
ik heb nooit begrepen hoe die kerel al die mensen blijft boeien, nu al drie platen lang,

jezus

en dan nog die nieuwe hype, de Fixkes

jezus,

jezus

avatar van Facedown
wat heeft Flip te maken met de Fixkes?

Die single van fixkes was ooit leuk, toen niemand het kende:)
(in het voorprogramma van stijn in de vooruit in november vorig jaar).

Dielie is een zaag. Flip Kowlier zingt recht uit het hart, en dat waardeer ik wel.

avatar van Dielie
ge moet mij nie kwetsen

avatar van sq
sq
Vanochtend op de luisterpaal gehoord. Is helemaal nieuw voor mij, en ik vind het heel aangenaam, dit.

avatar van Shangri-la
sq schreef:

Als je dit goed vind kan ik je zijn eerste soloplaat ook aanbevelen.

dix
probleem met deze plaat is dat hij over een jaar niet meer actueel zal blijken te zijn.

avatar van jeroen1904
Ligt in het verlengde van zijn eerste plaat (de tweede heb ik niet), enkele mooie luisterliedjes, een paar country-achtige nummers. Echter vind ik deze plaat meer één geheel en is deze echt wel goed geproduceerd. Ook denk ik wel dat deze niet zo'n grote houdbaarheid zal hebben. Favoriet nummer: Ilse zegt : 3,5 voor het hele album.

EVANSHEWSON
De eerste twee heb ik en vind ik : goed (de tweede) tot heel goed (die eerste). Ik ben bang dat dit de minste zal worden, enfin, ik sta niet meer te springen voor nog maar eens meer van hetzelfde, al vind ik de single Donderdagnacht erg leuk.

Misschien iets voor binnen klein jaartje in de afprijsbakken ???

mooie plaat. met als momenteel hoogtepunt het prachtige 'caravan'.... schitterend liedje !

avatar van oruiz
jeetje ik word hier omvergeblazen. heb niet vaak dat ik een plaat na maar 3 keer beluistert te hebben gelijk een 4,5 geef.

Bravo, Niemand is een fijne nieuwe single.

Sven Bersee
gerre schreef:
Bravo, Niemand is een fijne nieuwe single.

Ik wél... ugh, excuus.

zeker met die spoiler

avatar van Coudie
ajhaan schreef:

'Caravan' is ook voor hét hoogtepunt van alweer een heel sterke plaat.

EVANSHEWSON
Wat ik alle rotzenders tegenwoordig verwijt, echt alle radiozenders zijn dat; is dat ze dan als een artiest als Kowlier een nieuwe plaat uithebben, ze g**verd***e altijd KREK hetzelfde nummer spelen, in dit geval de single Donderdagnacht (Westvlaams : Dunderdachnagt) en nooit eens een ander liedje.

Dus van de radio word je niets wijzer om een idee te krijgen of dit ook een beetje een leuk album is geworden...

Ik heb het voorlopig gehad, de twee vorige albums vond ik heel goed, en vrees nu voor enkel nog meer van hetzelfde!

avatar van Ploppesteksel
Ik vind deze toch iets sterker dan het aangename In de Fik.
Elikopter is voor mij het skipnummer, de rest zijn allemaal toffe plaatjes.
Het duurde wel even voor het bij mij pakte, heb lang op 2,5 à 3,0 blijven steken.

dix schreef:

Niet dus.
Het blijft een schitterende cd. Misschien wel zijn beste album. Geen enkel nummer dat ik beu gehoord ben (iets wat ik bij de vorige albums wel heb, hoewel die eveneens zeer goed zijn).

dix schreef:

ariaan schreef:

Niet dus.

Ja, maar inmiddels is ie al 32

avatar van drik
Een heerlijke plaat, zet hem graag op in de winter en dan weer smachten naar de lente.

Versta niet alles maar ik denk wel te begrijpen wat ie bedoelt.

avatar van vinejo
Vorige commentaar is alweer 11 jaar geleden… Flip zijn muziek raakt wat in de vergetelheid.
En ik moet toegeven, ik zette deze plaat ook op zonder dat ik het wist (via een blinde greep in mijn cd collectie - en dan blind in de cd lader steken- leuk hoor, moet je eens proberen).
Bij de eerste noten dacht ik aan…Neil Young.
Tot ik zijn stem hoorde natuurlijk.
Verder zeer genoten van een cd die ik eigenlijk amper beluisterd heb toen in 2007… Toen Fluppe nog 31 was en ik een prachtige jonge kerel van 42…
Laid back, knappe songs (weliswaar met een paar minder geslaagde worpen-4-6), puike klank ook, mooie productie van ene Peter Obbels.