Esther Phillips - From a Whisper to a Scream (1971)

Blues / Soul
Label: Kudu

1. Home Is Where the Hatred Is (3:28)
  2. From a Whisper to a Scream (4:25)
  3. To Lay Down Beside You (5:02)
  4. That's All RIght with Me (3:19)
  5. 'Til My Back Ain't Got No Bone (6:12)
  6. Sweet Touch of Love (3:37)
  7. Baby, I'm for Real (4:20)
  8. Your Love Is So Doggone Good (4:26)
  9. Scarred Knees (6:21)
  10. How Blue Can You Get * (5:09)
  11. Brother, Brother * (2:57)
  12. Don't Run and Hide * (6:00)
  13. A Beautiful Friendship * (4:55)
avatar van musicfriek
Moeilijk om dit album ergens onder te brengen. Ik hoor van alles en nog wat: blues, soul, jazz.. Dit album bevalt me meer en meer, Esther Phillips heeft een prachtige zwoele stem. Zeer gedreven zangeres, dat is wel te horen! Favoriet: Scarred Knees. 4*

De componisten van een aantal songs zijn ook niet mis: Gil Scott-Heron (1), Allen Touissant (2, 6) en Carole King (11).

tondeman
Ik vind het ook een prachtig album. Wat mij betreft is haar versie van "Home Is Where The Hatred Is'' de definitieve, fan-tas-tisch!

From A Whisper To A Scream is een album vol met mooie nummers - geschreven door erkende songschrijvers/artiesten als Gil Scott-Heron, Eddie Floyd, Allen Toussaint en Marvin Gaye - en gezongen door de prachtige stem van Esther Phillips. Leuk is ook de afwisseling in stijlen, van (funky) soul via jazz naar blues en weer terug. Fraaie voorbeelden van die mooie nummers zijn Home Is Where The Hatred Is, That's All RIght with Me, 'Til My Back Ain't Got No Bone & Scarred Knees. Maar eigenlijk alles is minimaal goed: echt een mooi album is dit!

avatar van MarkS73
Prachtig album, wat een stem had die vrouw. Het is allemaal niet best afgelopen met haar, haar leven ging niet bepaald over rozen, haar hele carrière heeft ze een gevecht geleverd tegen haar drugs-en alcoholverslaving, maar die pijn is voor mij altijd heel erg in haar muziek terug te horen. Dit album en de daaropvolgende drie albums zijn voor mij wel de hoogtepunten uit haar carrière.