Terry Reid - River (1973)

Label: Atlantic

5. River (5:45)
  6. Dream (5:20)
  7. Milestones (5:52)
tondeman
Wat een stem! Er zijn niet veel zangers die me kippenvel kunnen bezorgen, maar dit is er eentje. Leuk rootsy en funky album ook.

edit: ''leuk''... zeg maar ''erg goed''.

Joy
lekker relaxte country,blues, rock, lekkere stem ook

niks op aan te merken, gewoon lekker na het eten bij de koffie als achtergrondmuziek

avatar van Stijn_Slayer
Relaxt is inderdaad het goede woord voor dit album. Lekker laidback, niets aan de hand, loom en zwoel, maar ondertussen wel een puike plaat afleveren.

Voila, de zesde stem. Dat er meer mogen volgen (maar dat zal vast niet gebeuren... )

avatar van BenZet
Goede plaat, maar de tweede helft valt het behoorlijk in.

avatar van willemmusic
Hier nogal obscuur, maar in Engeland een allang erkend 'vergeten' meesterwerk.
Op vinyl is het kant een mèt, en kantje twee zonder David Lindley, die hier op slideguitar George Lowell evenaart. Heel leuk om dit op platenavondjes, wanneer iedereen een beetje dronken is, te laten horen als een niet uitgebracht Little Feat album. ('k zal Heirco eens een pm-metje sturen )
Op kant 2 is David naar huis en Terry weer zichzelf.

avatar van heicro
Terry Reid, een van de minst succesvolle supersterren in de rockgeschiedenis, de man die net niet bij Led Zeppelin kwam, laat op dit album horen dat het negeren van zijn werk onterecht is.