Ministry - Hopiumforthemasses (2024)

Rock / Metal
Label: Nuclear Blast

1. B.D.E. (4:27)
  2. Goddamn White Trash (4:43)
  3. Just Stop Oil (3:59)
  4. Aryan Embarrassment (5:58)
  5. TV Song 1/6 Edition (3:18)
  6. New Religion (5:05)
  7. It's Not Pretty (5:05)
  8. Cult of Suffering (6:12)
  9. Ricky's Hand (3:41)
avatar van CWTAB
Ricky's Hand is een Fat Gadget cover die de band al in 1984 & 1986 speelde, na bijna 30 jaar nog op een studioalbum geraakt.

avatar van dix
dix
Alain had altijd al smaak

avatar van Edwynn
Nog eens een stapeltje rants van Al Jourgensen? Hij begint een beetje op Maarten van Rossem te lijken.

avatar van dix
dix
Verhip

De drie vrijgegeven nummers zijn echt weer van het recentere, lage niveau. Ministry parodieert zichzelf. De dalende lijn die in 2012 met het abominabele Relapse werd ingezet wordt rustig doorgetrokken. Al is nu een soort feminist met een groen hartje. Tsjongejonge.
De enige kleine lichtpuntjes hoor je wanneer Al teruggrijpt op oude riffjes (zelfplagiaat?). Maar dan besef je je meteen dat je het allemaal al beter hebt gehoord.
Al is een studiojunkie geworden die met regemaat een plaatje uitpoept. Met nog geen 40 minuten 'eigen' materiaal beloofd dit weinig goeds...

Gewoon uit respect voor Ministry (begin jaren tachtig tot wanneer Paul Barker weg ging) ... Wat hebben ze vuile brutale, agressieve (tlorah,tmiatttt,psalm) en trage depressieve (Pig, dark side) platen gemaakt. Dit is gewoon een parodie op... Een paar leuke nummers, riffs en ja zelfs catchy met momenten. Maar we hebben het allemaal eens gehoord nonkel. Het doet me niks. Filth pig doet me IETS. Zelfs Animosity doet me iets.

avatar van Wolfmother
Niet heel speciaal allemaal, maar door geinige nummers als White Trash, New Religion en vooral Cult of Suffering kom ik toch op een 3.5*