Wolves in the Throne Room - Crypt of Ancestral Knowledge (2023)

Label: Relapse

1. Beholden to Clan (6:57)
  2. Twin Mouthed Spring (4:54)
  3. Initiates of the White Hart (5:22)
  4. Crown of Stone (3:17)
avatar van CWTAB
Crown Of Stone is voor mij iets te ambient-achtig, Initiates Of The White Hart is dan weer een akoestische track. Nummer 1 & 2 is dan weer de WITTR zoals we ze kennen (met een iets cleanere sound dan we gewoon zijn denk ik)

avatar van Razoreater
Mocht iemand het al zo bekend voorkomen, Initiates of the White Hart is een herbewerking van Spirit of Lightning.

avatar van Edwynn
Wolves In The Throne Room is voor mij een 'hop on, hop off'-bandje. Omdat ze vrijwel altijd hetzelfde doen, val je er nooit een buil aan. In die zin wist ik dat ik Crypt of Ancestral Knowledge met een gerust hart aan kon zetten. En terecht. Want een aantal uitgerekte composities waarbinnen de band haar eigen versie van een Seattlegeluid tentoonspreidt, zoog mij een kleine twintig minuten bij de bewoonde wereld vandaan. Wat moet je er verder nog over zeggen? Het dromerige zwartmetaal spreekt wat mij betreft voor zich. En als je Diadem OF 12 Stars een wam hart toedraagt, kun je dit best aanzetten. Net zoals die andere releases van deze tamme wolven. Of niet natuurlijk.