Sammy Hagar - All Night Long (1978)

Label: Capitol

1. Red (4:56)
  2. Rock 'N' Roll Weekend (3:48)
  3. Make It Last & Reckless (6:26)
  4. Turn Up the Music (5:55)
  5. I've Done Everything for You (3:25)
  6. Young Girl Blues (9:04)
  7. Bad Motor Scooter (7:04)
Dampende Amerikaanse hardrock met een toefje blues op dit live-album. Tevens voorzien van ragfijne gitaarsolo's. Een fijne mix van z'n solowerk en oude Montrose nummers. Ook bekend onder de titel "Loud and Clear" met als extra nummer "Space Station No.5". (ook zo'n Montrose kraker)

wijsneus
special D schreef:

Klopt helemaal.
Die Loud & Clear was ik destijds helemaal weg van.
De tijd heeft eraan geknaagd, dus nu ****.

De meeste mensen zullen Sammy kennen als de zanger van Van Halen. Maar hij was de 1e zanger van Montrose, en hun debuutplaat is al uit 1973........................
En daarna heeft ie nog een aantal albums onder zijn eigen naam uitgebracht. Dit is een mooi overzicht van de eerste jaren uit zijn carriere.

Klasse live lp een van de vele uit de jaren 70 zoals ze tegenwoordig niet meer uitkomen
Ja DVD's maar toch hoor ik het liever of bezoek een live concert

wijsneus
wijsneus schreef:

De tijd heeft eraan geknaagd, dus nu ****.

Wat, de tijd heeft eraan geknaagd ?

Doe eens gewoon, Wijsneus !

Deze gisteren weer eens opgelegd, en wat een fantastische kicks golfden er door de kamer !
Vooral kant 2 is steengoed, en Sammy laat hier horen dat hij niet alleen een fantastische strot heeft, maar ook nog eens ouderwets op de gitaar tekeer kan gaan.

Pas 5 stemmen voor deze klasseplaat; werkelijk schandalig !

Sammy Hagar verdient zoveel beter.

avatar van Broem
Absoluut een klassieker in zijn genre. Sammy is een great performer en deze live lp staat in mijn geheugen gegrift. Reckless, Bad Motor Scooter en natuurlijk en vooral Young girl Blues. Zo goed. Sammy is weer aan de kant bij Van Halen na de terugkeer van David Lee Roth. Eerlijk is eerlijk, Sammy is een betere zanger maar David hoort bij Van Halen als (vul maar in) Sammy verdient zijn geld tegenwoordig in de Tequila business. Toch nog rock and roll.

avatar van gigage
Gary Pihl (Nu Boston) is misschien geen Ronnie Montrose maar geeft m hier ook flink van jetje. Make it last en bad motor scooter zijn van het Montrose debuut en ik weet eigenlijk niet of dat montrose naast wat radio live opnames zelf ook een concert heeft uitgebracht.
Sammy Hagar is een prima zanger en sloopt de songs moeiteloos. Een beetje vergeten live album. Nou ja vergeten, Hagar had geen enorme footprint in Europa, meen ik.
Redhighlight: Young girl Blues. Wat een meeslepende bluesrocker. Hier lijkt Y&T de inspiratie voor I Believe in You vandaan te hebben gehaald.

avatar van RonaldjK
De eerste liveplaat van Sammy Hagar. Zoals vaker in de jaren '70 (Thin Lizzy!) lukte het maar niet om de muziek op studioalbums zo te laten knallen als live het geval was. Vandaar wellicht dat livealbums toen nog een reputatie verwierven die tegenwoordig verdwenen is.
Hierboven zien we de hoes met de titel All Night Long, maar in Nederland kon je 'm tegenkomen als Loud & Clear met andere hoes plus een extra nummer. De link verwijst naar die plaat, die dus bijna dezelfde is als deze. Op Discogs zijn ze dan ook als één album met verschillende edities/titels opgenomen.

All Night Long kent een knallende setlist zonder de vullers die altijd wel op Hagars studiowerk staan. Dit met uitvoeringen die meer spetteren en nét wat uitgebreider zijn. Opgenomen tijdens een aantal Californische concerten en géén overdubs, zo verzekert de hoes. Later meer bij de Nederlandse editie.