Death in June & Boyd Rice - Alarm Agents (2004)

Folk
Label: New European

1. Untouchable (1:00)
  2. Black Sun Rising (3:41)
  3. You Love the Sun (1:25)
  4. Tears of the Hunted (4:00)
  5. You Love the Sun, Don't You? (2:38)
  6. Storm on the Sea (Out Beyond Land) (5:26)
  7. You Love the Sun and the Moon (0:22)
  8. Summer Is Gone (3:41)
  9. Deeper Than Love (4:15)
  10. An Ancient Tale Is Told (1:44)
  11. Are You Out There? [Dornier 17 Mix] (6:23)
  12. Sunwheels of Your Mind (0:55)
  13. Get Used to Saying No! (6:51)
  14. Symbols in Souls (3:37)
  15. An Ancient Tale Is Told Again (1:28)
  16. The Man Who Laughs (4:38)
  17. We're All a Little Afraid (0:22)
  18. Boyd's Gift (0:29)
avatar van Deranged
Een geweldig album. Death in June met de spoken word achtige vocalen van Boyd Rice. Zeer sfeervol en goede teksten. Een aanrader.

Mordor
Hier moet ik toch eens achteraan.

avatar van Metalhead99
Death in June klinkt wederom goed, ik vind alleen dat Boyd Rice niet echt een aanvulling is op de muziek, jammer, want dit had wel heel wat beter kunnen zijn.

avatar van Deranged
'You Love the Sun, Don't You?' is een schitterend stuk in al zijn eenvoud.

Typisch voorbeeld van hoe een stel gesproken fragmenten op muziek(hier uit een film die door het hele album loopt) een fenomenaal sfeerbeeld kunnen schetsen.

Iemand die hier bijvoorbeeld ook meester in is is Roger Waters.

avatar van Deranged
Black Sun Rising meer dan tien jaar later nog steeds helemaal mijn track zou je kunnen zeggen.

Jaar of tien na vandaag ook nog wel.

En daarna.

Kneiterhard, dat je het in je had.

Alleen al.

Levenslang gekoesterd album voor mij dit. En ooit toegevoegd aan deze site door mij. Wie had dat ooit kunnen bevroeden.