Guus Meeuwis - Hemel Nr. 7 (2007)

Label: EMI

1. Tranen Gelachen (3:22)
  2. Bij Elkaar (4:32)
  3. 1000 Kleine Stukjes (3:40)
  4. Langzamerhand (3:59)
  5. Eindelijk Vandaag (2:58)
  6. Jij en Ik (4:31)
  7. Proosten (3:53)
  8. Neem Je Steeds Mijn Hart Weer Mee (3:13)
  9. Zal Ik Er Zijn (4:06)
  10. Dichterbij (3:00)
  11. Genoten (3:28)
avatar van Fianosther
0,5
Ik heb deze plaat jammerlijk 3x moeten aanhoren op mn werk. Ik moet na die luisterbeurten conlcluderen dat het een vreselijke plaat is geworden. De teksten zijn ontzettend cheesy en veel verder dan 'ik hou van jou ik blijf je trouw' rijm komt het niet. Om maar niet te beginnen over de ontzettend slappe muzikale begleiding en dito composities. 0,5*

avatar van Nakur
misschien moet je eerst Brabander worden

avatar van kaztor
Een cover maken van je straatnummerbordje....

avatar van ForgottenSon
Guus maakt zich er wel erg makkelijk van af met amper 40 minuutjes...

avatar van tnf
tnf
kaztor schreef:
Een cover maken van je straatnummerbordje....

Ik vind het best origineel gevonden, eigenlijk. Weer eens wat anders dan een hoesje met een close-up van de artiest zelf.

Wat er in het doosje zit ga ik echter niet uitproberen. Hetgene wat van hem de radio haalt klinkt me - op een paar stokoude Guus Meewis & Vagant-nummertjes na - wat te belegen en te degelijk. En zeker zijn nieuwere nummers.

avatar van nmichiel
tnf schreef:

Het was ook oorspronkelijk de bedoeling dat er een close up op de hoes kwam, alleen Guus' dikke kop paste er niet op.

Verder inderdaad een gezapig album met tranen gelachen en genoten als enige lichtpuntjes.

Ik heb 't album, en eerlijk gezegd, ik vind 't het slechtste album van Guus.
De liedjes Neem Je Steeds Mijn Hart Weer Mee en Genoten zijn nog wel om aan te horen, maar de rest valt me een beetje tegen.
Ik mis de liedjes zoals Thuis en Liefde Is Een Werkwoord.

Desalniettemin, ik vind Guus één van Nederlands beste zangers.

avatar van vin13
Guus verkoopt uit in Twente en hij moet wel iets goed doen zou je denken. Wel een sympathieke gast die je het succes wel gunt.
Tony Joe White treedt in dezelfde periode op in een kleinere zaal en is nog niet uitverkocht! Deze man heeft veel klassiekers geschreven en veelal hebben anderen er sier mee gemaakt. Steamy Windows, Polk Salad Annie, Rainy night in Georgia.(Tina Turner, Elvis, Joe Cocker en Ray Charles zijn hiermee bekend geworden.)

Wat ik probeer te achterhalen, waar ligt de basis van succes en wat maakt Guus zo succesvol. Ik ga niet op hem stemmen want ik ken niet alle nrs., Genoten spreekt me het meest aan.

Sstttt
vin13 schreef:
Wat ik probeer te achterhalen, waar ligt de basis van succes en wat maakt Guus zo succesvol?
Tja, mijn vrouw is ook dol op Guus. Cd's in huis, cd's in auto. Overal hoor ik Guus. Maar alleen als mijn vrouw in de buurt is. Persoonlijk vind ik Hemel Nr. 7 niet zijn sterkste cd. Geef mij maar de 10 jarige jubileum cd, Levensecht, van heer Meeuwis.

Persoonlijk vind ik dit een top album, goede nummers, goede stem. 5 sterren vind ik het persoonlijk waard.

En de cover is toch juist orgineel. Niemand die dat heeft, en als je het verhaal* er achter kent is het goed bedackt.

* Zijn clubgebouw waar die altijd oefende met zijn bandje was op nummer 7.

avatar van Reint
Dat iets 'origineel' is, houdt niet dat het automatisch goed is of interessant is.

avatar van uffing
Is jij en ik een cover van het Frans Halsema nummer?