Mari Boine & Bugge Wesseltoft - Amame (2023)

Noorwegen
Wereld
Label: By Norse

1. Amame Jávkat (5:02)
  2. Alit Alihastá Aliha (3:52)
  3. Don Oidnet Mu Sielu (4:38)
  4. Elle (4:40)
  5. Čiŋadan Gahpiriin (3:37)
  6. Eadnán Bákti (4:58)
  7. If Tomorrow's Mine (5:23)
  8. Mihá (5:23)
  9. Jearrat Biekkas (6:06)
  10. Leat Go Don Dies (3:50)
  11. Mu Oappá Niegus (8:35)
avatar van Broem
Dat kan alleen maar top zijn. De Noorse zangeres Mari Boine en de eveneens Noorse pianist, componist, producer enz Bugge Wesseltoft. Was een klein beetje angstig dat het wat te braafjes zou zijn. Mari heeft een prachtige stem maar maakt in mijn oren soms wat te brave liftmuziek. Dat hoor ik absoluut niet terug op dit album. Wesseltoft zijn subtiele pianospel laat voldoende ruimte aan Mari om haar klasse te laten horen zonder dat de lift voorbij alle etages schiet (liftmuziek - leg het toch maar even uit) Fraai dit. Noorse klasse.