Abecedarians - The Other Side of the Fence (1990)

Rock / Electronic

10. The Other Side of the Fence
  11. Wildflower
  12. They Said Tomorrow
avatar van the viking
Weer een alleraardigst album uit het post New Wave tijdperk. Hoogtepunten voor mij zijn het titelnummer The Other Side Of the Fence , They Said Tomorrow en de instrumentale track John´s Pop. Come Out ken ik ergens van maar het schiet mij maar niet te binnen.Classic blijft voor mij een vreemde eend in de bijt een oosters getint nummer.

Voorlopig 3,5 ster maar volgens mij zit er nog wel meer in.

avatar van reptile71
They Said Tomorrow.... Ga dat nummer horen! Wat een gevoel zit er in dat nummer... mmmzalig gewoon.

Excuus voor het lage nivo van deze recensie.

perfume
Come Out is wat mij betreft een van de beste songs in het genre! Heerlijk nummer. Het gaat over iets wat ik eigenlijk het liefste doe: Dansen!

"Come out and see me come out and watch me swing"

avatar van azra
Abecedarians.

Een geweldige band, het album AB-CD staat bijna in mijn top 10 en dit pareltje heb ik onlangs in mp3-formaat in mijn bezit gekregen. Heerlijk eigen geluid wat ze hebben. Natuurlijk staan enkele nummers hiervan ook op het hierboven genoemde album, zoals Ghosts en Spaghetti Western. Waarvan Ghosts een absolute topper is. Maar hier staat nog zo eentje op. Degene die Reptile al reeds noemde, They Said Tomorrow. Voor mij is het niet echt gunstig dat hij als laatste staat i.v.m. het beluisteren want de cd als geheel is als het openen van een oester en de schitteringen van de parels opvangen.
Het heeft iets weg van Clock DVA, van Modern Eon en van Scatterbrain maar het is geen kloon ergens van. Dit is een band met een duidelijk eigen geluid wat eigenlijk niet verandert hoeft te worden. Dit is een geweldig album van een prachtige band. Aan eenieder die dit album nog niet kent kan ik enkel aanraden om het te gaan beluisteren, zeker in vergelijking met de (meeste) hedendaagse muziek zal dit een lust zijn voor de oren.

avatar van reptile71
azra schreef:

Daar heb ik niets meer aan toe te voegen.