Day One - Ordinary Man (2000)

Electronic / Hip-Hop
Label: Melankolic

1. Waiting for a Break (3:48)
  2. Bedroom Dancing (3:40)
  3. Walk Now, Talk Now (5:18)
  4. In Your Life (3:07)
  5. Trying Too Hard (3:32)
  6. I'm Doing Fine (4:22)
  7. Autumn Rain (3:58)
  8. Truly Madly Deeply (4:23)
  9. Love on the Dole (4:04)
  10. Paradise Lost (4:38)
  11. Ordinary Man (3:37)
avatar van Zachary Glass
Er zijn zo'n paar dingen in het leven die ik niet snap:

- Waarom gaan vrouwen altijd samen naar het toilet?
- Waarom kan ik nooit een rechtgeaarde, serieuze intellectueel worden?
- Waarom gaan de wieltjes van een winkelkarretje nooit in één en dezelfde richting?

Enfin - dat soort vragen en levensbespiegelingen

Nog zo'n ééntje: waarom hebben zo weinig mensen van Day One gehoord?

Deze muziek heeft alles: prachtige en grappige lyrics (neem b.v. "Trying too Hard") en even goede muziek.

Ik heb 't al gezegd: ik-snap-het-niet!

avatar van xalibertofislak
Inderdaad, deze band verdient het door meer mensen gekend te worden. De teksten zijn inderdaad bijzonder grappig en de variatie van de nummers is perfect. Het predikaat 'hiphop/electronica' is niet helemaal correct. Day One gebruikt nogal wat stijlen waardoor je ze eigenlijk geen stempel kunt geven.

avatar van 93.9
Ooit weleens bij een pugging gekregen, leuk wel hoor en vooral omdat zo weinig mensen er van weten........

Qua tekst en sfeer een van de beste CD's die ik al gehoord heb, aanrader voor aandachtige luistersessies.

Grappig, ik heb deze CD gewonnen bij een popquiz, maar dacht dat het rommel zou zijn, net als de rest van het stapeltje.

Ik ga hem morgen toch maar 's luisteren (het is nu te laat). Is er iemand die hem wil hebben als ik het niets vind?

Tijdje geleden voor 2 euro(!) tweede hands gekocht. Best leuk plaatje. Van 'In your Life' krijg ik altijd een beetje euforisch gevoel, haha.

Hou het op zijn minst vol tot je I'm Doing Fine hoort, herman
lyrics

avatar van philtuper
herman schreef:

En, heb je 'm uiteindelijk gekoesterd? Ik heb deze cd meegenomen uit New York, toen ik daar 4 dagen op bezoek was. Plaatje wordt nog steeds gedraaid op kantoor en gebleken is dat ie niet stuk te draaien is. En dat na meer dan 10 jaar!

avatar van Ludo
niet zo punk als Sleaford Mods, niet zo garage-cool als The Streets en geen grote hit als OMC's How Bizarre. En toch leuk!