Daft Punk - Random Access Memories [Drumless Edition] (2023)

Frankrijk
Electronic / Funk
Label: Columbia

1. Give Life Back to Music (4:34)
  2. The Game of Love (5:22)
  3. Giorgio by Moroder (9:05)
  4. Within (3:48)
  5. Instant Crush (5:37)

met Julian Casablancas

6. Lose Yourself to Dance (5:54)

met Pharrell Williams

7. Touch (8:19)

met Paul Williams

8. Get Lucky (6:09)

met Pharrell Williams en Nile Rodgers

9. Beyond (4:50)
  10. Motherboard (5:41)
  11. Fragments of Time (4:39)

met Todd Edwards

12. Doin' It Right (4:11)

met Panda Bear

13. Contact (6:21)
avatar van thomzi50
Een erg laag gemiddelde voor iets wat mij in eerste instantie ook afschrikte. Een oude plaat opnieuw uitbrengen maar dan zonder drums? Dat riekt naar commerciële uitmelkerij. Maar ik moet zeggen: ik vind het best een interessant project en bovenal gewaagd experiment geworden.
Sommige nummers veranderen wezenlijk door de afwezigheid van drums; ze worden kalmer, het geheel krijgt echt andere accenten en roept ook meer (gevoel) bij me op - subtiliteiten in de rest van de instrumentatie vallen nog meer op. Andere nummers blijven juist zonder drums wonderlijk goed intact en behouden tot mijn verbazing zelfs hetzelfde ritme. Is een drum dan eigenlijk wel nodig, kun je je afvragen.