High on Fire - Death Is This Communion (2007)

Label: Relapse

1. Fury Whip (6:14)
  2. Waste of Tiamat (5:44)
  3. Death Is This Communion (8:34)
  4. Khanrad's Wall (2:26)
  5. Turk (5:03)
  6. Headhunter (1:23)
  7. Rumors of War (2:51)
  8. DII (3:45)
  9. Cyclopian Scape (7:29)
  10. Ethereal (6:56)
  11. Return to NOD (6:19)
clutch
Weer een lekker plaatje van High On Fire en Dinsdag staan ze in 013, maar helaas gaat er niemand met me mee

The Deftone
misschien ik wel

jah, lekker moshen

clutch
Balen.. op dit moment staan ze in 013 waarschijnlijk de hele tent plat te spelen en mis ik een geweldige pit het leven is kut

The Deftone
ohh daarom zat je gisteravond nog op de comp....
je moest nog even een berichtje plaatsen

avatar van snarf349
hier moeten echt meer mensen naar gaan luisteren, is de metal plaat van het jaar.
deze gasten kunnen spelen !

snarf349 schreef:
deze gasten kunnen spelen !

Zeker fans van Motorhead, Slayer en niet te vergeten Doom Metal fans moeten dit zeker gaan checken. Geweldige riffs om kippenvel van te krijgen gewoon. Vet!

avatar van MichelDumoulin
Geweldig album (geweldig optreden trouwens ook, clutch in de 013!)! De band groeit per album met grote schreden!

MichelDumoulin schreef:

Was je bij Clutch? die heb ik jammer genoeg gemist. Heb ik ook een vette pit gemist?

avatar van Alarum
Zeker een hele vette cd, vooral voor fans van mastodon, neurosis, ISIS etc. Ik was echt verrast door deze palat, en hij draait nu meerdere keren per dag in mijn stereo'tje!

avatar van laboomzaa
[email protected]#G....eindelijk weer eens een plaat waar je warm van wordt!!!

avatar van snarf349
heb deze op de valreep in m'n top 10 ( 2007 ) gezet, krijgt te weinig aandacht, jammer.

cheeskorst
Inderdaad een ongelooflijk ondergewaardeerde plaat, verdient veel meer aandacht, ik had ook gehoopt en verwacht dat ze eindlijk zouden doorbreken met dit geweldige album.

Matt Pike is er duidelijk op vooruit gegaan qua zang, maar ook het gitaarwerk is weer overdonderend op dit album. De snelheid zit er zeker in en ook is dit weer een lekker duister plaatje.

En nu maar hopen dat alle Mu-Me gebruikers en de rest van de wereld gaan inzien dat deze plaat veel meer aandacht verdient, simpelweg een van de betere metalbands van dit moment, waar ze met dit album definitief tot zijn uitgegroeid.

Helemaal mee eens!

avatar van grovonion
Erg goed metal album met heerlijk serieuze en door in klei-gebakken riffs voorzien. Enkel de stem vind af en toe wat te zeer onderdompelen in het toonspectrum van de gitaren. Nu weet ik waarom de stem van Corgan zo goed past bij Bodies van de Pumpkins.

grovonion schreef:
Nu weet ik waarom de stem van Corgan zo goed past bij Bodies van de Pumpkins.

avatar van grovonion
Lees de tekst, ik beweer eerst dat de stem wat te weinig contrasteert met de gitaarmuur en geef dan een voorbeeld waar dat contrast wel aanwezig is. Ik heb helemaal geen bedoeling HoF te vergelijken met the SP. Bodies is trouwens een van de hardere SP nummers.

Bobiej
High on Fire is werkelijk één van de betere metalbands van de laatste jaren! High on Fire staat op deze plaat voor logge gitaarmuren en geheimzinnig klinkende akoustische akkoordenschema's, voorzien van een dikke bass-laag en een drummer die z'n drumvellen niet heel laat, en Matt Pike die z'n geasfalteerde longen z'n lijf uitbrult over dood, oorlog en monsters.

SPIT IN THEIR EVIL EYES!!

avatar van knoltor
Ik ben bij dit album ingestapt in het High On Fire-verhaal, maar ik moet zeggen dat ik genadeloos overtuigd ben. Wat een vette plaat dit! En hij wordt nog altijd vetter naarmate ik hem vaker luister.
Ook maar eens de oude shit checken. Aanraders, anyone?

knoltor schreef:
Ook maar eens de oude shit checken. Aanraders, anyone?

Ik zou a-chronologisch te werk gaan en beginnen bij het vorige album Blessed Black Wings.

avatar van knoltor
Thanks. Is inderdaad ook een puike plaat.

En over puike platen gesproken: liefhebbers van deze band kunnen niet om '16 - Bridges to Burn' heen. Check dat uit, het is de moeite waard!

Thanks. Is inderdaad ook een puike plaat.

Ik ben benieuwd knoltor, die ga ik eens even beter leren kennen.

Thanks. Is inderdaad ook een puike plaat.

Die is inderdaad zwaar de moeite!

avatar van xangadix
Voor 1 euro bij de FRS gescoord. Zal hem maar snel gaan luisteren..!

ForzaRob
1 euro? wow

dat is bijna even duur als een leeg los cdje