Battiato - Fetus (1972)

5. Fenomenologia (3:51)
  6. Meccanica (6:11)
  7. Anafase (5:36)
  8. Mutazione (2:59)
Het debuut van Battiato. Een vrij experimenteel album en duidelijk anders dan zijn latere popsuccessen uit de jaren '80.

Hier horen we electronische progressieve rock, vrij baanbrekend in die tijd en dat was de hoes al helemaal.

Veel stemmen en geluiden en toch behapbaar. Een album dat moet groeien. Ondanks dat heb ik toch meer op met zijn stijl die zich eind jaren '70, jaren '80 ontvouwde. Dit is voor mij meer een document om te beluisteren waar de oorsprong van Battiato lag.

avatar van Roxy6
Inderdaad erg experimenteel en in die tijd ook gewaagd.

Zelf vind ik het oeuvre interessant worden vanaf 1979 toen hij L' Era Cinghiale Bianco uitbracht.
Met daarop het prachtige Luna Indiana, sommigen vinden het edelkitsch...maar dan wel van een hoog niveau

Ja, daar begint het voor mij ook pas echt.

avatar van Roxy6
Vanaf 1979 staat er op iedere Battiato cd wel iets wat de aanschaf van het album meer dan rechtvaardigt.
De man was een muzikaal genie.