Ulver - Shadows of the Sun (2007)

Noorwegen
Rock / Electronic
Label: Jester

1. Eos (5:05)
  2. All the Love (3:42)
  3. Like Music (3:30)
  4. Vigil (4:27)
  5. Shadows of the Sun (4:36)
  6. Let the Children Go (3:50)
  7. Solitude (3:53)
  8. Funebre (4:26)
  9. What Happened? (6:27)
avatar van jtsterkenburg
Ongelofelijk jammer. Ik vind dit muzikaal gezien echt heel mooi en de hoes is trouwens ook een van de briljantste die ik ken, maar ik kan de stem van de zanger niet uitstaan. Ik vind echt dat ie een broerde stem heeft. Misschien nog wat meer kans geven, wie weet went het wel.

Ik heb 'm zelf ook. Alleen zou ik het genre liever veranderen in electronic alleen.
Verder wel een mooie cd. Mooie muziek en nummers als All the Love wil ik wel meer horen .

Sammael
Ik reken de zanger van Ulver juist tot mijn favorieten, en ook op dit album mag ik graag naar hem luisteren. Ik hoop dat je er nog aan went

avatar van Onderhond
0,5
Onbeschrijflijke potsierlijke kitsch. En dan die stem. En dan nog die teksten.

De grens tussen serieux en parodie is helemaal zoek, wat rest is muziek die zo fake en plastiek klinkt dat het gewoon barst van de goedkoop.

0.5*

Je had denk ik zelf al wel kunnen inschatten dat dit geen album voor jou zou wezen, of niet?

avatar van Onderhond
0,5
Perdition City heb ik nog op 1.5* staan. Ook niet geweldig maar nogal wat beter dan dit werkje.

avatar van Nakur
Dat stemt me toch droevig.

avatar van HammerHead
ThirdEyedCitizen schreef:

Ik neem aan dat deze plaat de electronic top-50 stond te ontsieren. Ik zou anders ook niet weten waarom je nog tijd aan een band zou besteden, waarvan je weet dat je er niets mee hebt.

avatar van Bruno Banani
ik vind solitude anders machtig mooie cover en de rest is ook heerlijk met donkere wolken bedekt.

Mordor
Een nummer als All the Love is toch wel lekker. Maar toch voel ik geen drang om dit album te kopen. Blijft een twijfelgeval.

avatar van horned_reaper
Onderhond schreef:
Onbeschrijflijke potsierlijke kitsch. En dan die stem. En dan nog die teksten.

0.5*

Niet alleen op Moviemeter is Onderhond niet de enige user die me zoveel irriteert.
Zelfs op Musicmeter flikt hij het.

Kristoffer Rygg is een van de betere zangers die ooit in de underground wereld heeft rondgelopen.
Vooral met Arcturus heeft hij juweeltjes gemaakt.

Dit album was bij de 1e keer beluisteren meteen al een favoriet.
Kan me niet voorstellen dat dat gaat veranderen.
Briljant is wel het juiste woord om het hele album samen te vatten. Onmogelijk om te vergelijken met hun metal verleden.

Heb t album eens in bed in t donker beluisterd... weet niet hoe ik het moet beschrijven wat je dan voelt.
Goed moment om je gedachten te laten gaan en weg te dromen.
Top!

avatar van THEMARSVOLTA
Kan alleen maar zeggen: relaxte plaat!

Doet het volgens mij goed op de zomeravonden.

avatar van kramerdude
meest talentvolle muziekanten op de planeet! MAGISCH!

Zijn er hier nog meer mensen naar het geweldige optreden van deze heren geweest, afgelopen vrijdag in 013?
Zo niet, dan hebben jullie echt wat gemist

Sammael
Geweldig optreden inderdaad, en de nummers van dit album kwamen ook live uitstekend tot hun recht. Prachtige videobeelden ook op de achtergrond, en kippenvel toen ze openden met Eos

avatar van battersea
Afgezien van het briljante trompetje in de begintrack lukt het me toch niet om de naargeestige somberheid van deze plaat leuk te vinden dan alleen bij vlagen... Wordt het niet wat saaiig?

avatar van laboomzaa
Progressive Norwegian rock / metal band Ulver has set Critical Geography as the title of its next album, due in 2011. More information will be made available soon.
(bron:roadburn)

Ik heb met geluk 2 Roadburn tickets bemachtigd. Als Ulver op de bill gehad gestaan....
Ben benieuwd naar de nieuweling. Shadows of the Sun is 1 van mijn favorieten van de afgelopen tijd.
Eos was het openingsnummer op hun optreden in 013 dit jaar, en ik kreeg er kippenvel van. Die visuals droegen daar ook aan bij...

avatar van LZA
LZA
Interessante plaat dit. Doet me een beetje denken aan Tiamat's "A Deeper kind of Slumber", één van mijn favorieten. De zanger zou zo een broer van Johan Edlund kunnen zijn.

Hoppa in bestelling...

avatar van Heester
EOS is niet door mensen gemaakt, het einde is bovennatuurlijk prachtig.

Mr.Bungle
Erg onwaardig om dit potsierlijke kitsch te noemen,wel gedurfd-emotioneel-experimenteel,met een zanger die een van de mooiste stemmen heeft die ik ooit heb gehoord.

Ik kan begrijpen dat dit niet iedereen aanspreekt,het is idd een zwaar album ,wat neerslachtig aandoet maar dat zorgt nu net voor dat gouden randje,beste werk van Ulver tot zover.

avatar van LZA
LZA
De eerste helft van dit album is zo geweldig. Mix van een hemelse en helse sfeer, hoopgevend en duister tegelijk. Jammer dat de tweede helft me nauwelijks roert, wellicht juist door die sterke opening. Samen met het prachtige artwork echt een plaat die head-first OP je platenkast moet staan en niet erin.