Cosmic Psychos - Cosmic Psychos (1987)

Australiƫ
Label: What Goes On

1. Decadence (1:42)
  2. Going Down (1:57)
  3. Lead Me Astray (2:04)
  4. No Complications (2:56)
  5. Rain on You (2:03)
  6. Quarter to Three (5:10)
  7. No Money (2:37)
  8. Tell Me That You Love Me (4:51)
  9. Jellyfish (3:16)
  10. Rambo (2:17)
  11. Can't Come In (2:11)
  12. 74 Seconds (3:13)
  13. David Lee Roth (3:33)
avatar van koosknook
4.5
In 1990 heb ik deze band in een zaaltje, onder een hotel, in Sydney gezien. Melbourne en Sydney, is net zoiets als Rotterdam en Amsterdam. Ze kunnen elkaar slecht verdragen. Misschien dat er daarom maar ca.100 mensen waren!! Waarvan ook veel toeristen.
Het was een geweldig concert. Het leek of the 'boys' het hele concert boos waren..en dat kwam de muziek tengoede, ook was het net als op deze plaat....rete strak!
Lead me atray, Decadence en Tell me that you love me zijn mijn favorieten.

avatar van mayhemblik
Wat een wereld band!!!
Tractor punk word het ook wel genoemd, long live Massey Ferguson.
Lomp en doorspekt met humor, heerlijk!!!

avatar van FCEstebandido
Hun beste album!!

avatar van frolunda
Klinkt als een briljante kruising tussen Mötorhead,G.B.H. en de Ramones mmhh niet helemaal.Als een op hol geslagen bulldozer die door de geluidsbarrière gaat,dat komt dit al dichter in de buurt.Hoe het ook zij het debuut van de Cosmic psychos is een onvervalste punkrock klassieker die in een kleine 40 minuten als een orkaan voorbij raast.Ongelooflijk vet gitaarwerk,Stuwende bas en knalharde drums maken van dit album een geweldige luisterervaring.Hoogtepunten Lead me astray,74 seconds en Tell me that you love me al doet de rest daar weinig voor onder.Unieke band.

avatar van dix
dix
Om de één of andere reden is deze hoes me ook bijgebleven. Zelden zo'n zelfbewuste, intimiderende pose gezien. En ze maken 'm helemaal waar.